سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده نیروی انتظامی ناجا

خدمت سربازی نباید مجانی باشد/10 درصد مشمولان سربازی نمی‌روند

فرمانده نیروی انتظامی ناجا گفت: خدمت سربازی یک حرکت همگانی است و نباید مجانی باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش ملی خدمت سربازی با اشاره به عدم تغییر در الگوی سربازی اظهار داشت: سربازی موضوعی غیر قابل بحث است و نیازی به هیچ گونه تغییر در حوزه سربازی وجود ندارد.
 
فرمانده نیروی انتظامی ناجا ادامه داد: کاهش ها و افزایش‌های ماه‌های سربازی، مشمولیت معافیت‌ها، واگذاری سرباز به فعالیت های غیر دفاعی که تاکنون شاهد بوده ایم دیدگاهی است که در حوزه نیروهای ستاد نیروهای مسلح همواره وجود داشته است.
 
وی افزود: باید بپذیریم دفاع یک وظیفه همگانی است و اینکه برخی مالیات بدهند به جای رفتن به سربازی پذیرفتنی نیست.
 
سردار احمدی مقدم در ادامه بیان داشت: دفاع تنها مختص زمان جنگ نیست و اگر بخواهیم برای جنگ آماده شویم باید این آمادگی پیش هنگام باشد و به طور کلی دفاع باعث جلوگیری از جنگ خواهد بود.
 
وی با اشاره به سال‌های ابتدایی جنگ اظهار داشت: در سال‌های ابتدایی جنگ دست‌های آلوده خدمت سربازی را به یک سال تقلیل دادند که بیشترین ضربه را در این زمینه متحمل شدیم پس آمادگی نیروهای مسلح می‌تواند امری در جلوگیری از جنگ باشد.
 
وی ادامه داد: امنیت و دفاع امری دائمی است و در کشور ما که کانون‌های ناامنی نظیر کانون‌های مواد مخدر، مناطق بی‌سواد، مداخله سرویس‌های بیگانه، به کار گیری تروریست‌ها و گسیل مواد مخدر به این سمت وجود دارد ضرورت آن دو چندان خواهد بود.
 
سردار احمدی مقدم در ادامه تصریح کرد: یکی از آسیب‌ها در خدمت سربازی این است که خدمت سربازی یک حرکت همگانی است و نباید مجانی باشد و این موضوع در یک روند 10 ساله می‌تواند به نقطه قابل قبولی برسد همچنان که امروز هزینه‌های سربازی کاهش یافته و باید تلاش کنیم خانواده‌ها برای سربازی فرزندان خود نیاز به پرداخت هزینه نداشته باشند.
 
وی افزود: در بحث تبیعض‌ها ما تلاش کردیم با الکترونیکی کردن اعزام سربازان این موضوع را کاهش دهیم اما باز هم متاسفانه شاهد این موضوع هستیم سربازی که در مرزهای دورافتاده خدمت می‌کند از فقیرترین قشر جامعه و محروم‌ترین شهرستان‌های کشور هستند.
 
وی ادامه داد: البته این قانون که سربازان در محل زندگی خود خدمت کنند خود به خود باعث خواهد شد افراد برخوردار در مناطق برخوردار خدمت کنند و افراد در مناطق محروم نیز به مرزهای دورافتاده که در نزدیکی محل زندگی آنها است اعزام شوند.
 
سردار احمدی مقدم در ادامه اذعان داشت: بیشترین غایبین متعلق به استان تهران است و هر چه به سمت شهرستان‌های دوردست می‌رویم این تعداد کاهش پیدا می‌کند و باید راه‌های فرار از خدمت سربازی بسته شود و اگر کسی برخوردار است نباید از خدمت سربازی معاف شود.
 
فرمانده نیروی انتظامی ناجا خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط شغلی در خدمت سربازی امری سخت است چراکه ظرفیت‌ها در این محدود است و در زمینه روند جمعیت نیز اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که با شیب نزولی تعداد مشمولان روبرو هستیم و حداقل 10 درصد مشمولان به سربازی نمی‌روند.
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: سربازی ، فرمانده ، نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.