سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

اجرای 138 طرح پژوهشی در دانشگاه صنعتی اصفهان

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: از 138 طرح پژوهشی در حال اجر در این دانشگاه 6 طرح آن به صورت کلان ملی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سید محمود مدرس هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: در پنج سال گذشته بیش از 700 طرح صنعتی در دانشگاه صنعتی اصفهان با مشارکت سازمانهای مختلف اجرایی شده که ارزش این طرحها حدود یکهزار میلیارد ریال است.
وی گفت: یکی از شش طرح ملی در حال اجرا با حمایت وزارت علوم در این دانشگاه، طرح پایش دریایی است که در پژوهشکده علوم و تکنولوژی زیردریایی دانشگاه اجرا می شود.
سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: طرح راه اندازی ابررایانه شیخ بهایی نیز از دیگر طرح های کلان ملی اجرا شده در این دانشگاه است که به مدت یکسال تعطیل بود و اکنون دوباره فعال شده است.
وی با بیان اینکه طرح ساخت هواپیمای ملی 150 نفره در بخش الکترونیک در این دانشگاه در حال اجراست، اضافه کرد: این طرح تحت حمایت شورای عطف وزارت علوم است.
مدرس هاشمی گفت: طرحهایی در زمینه محیط زیست مانند آلودگی هوا، خشکسالی و تصفیه پساب صنعتی نیز در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست این دانشگاه در حال اجراست.
وی با بیان اینکه 28 هزار میلیارد ریال برای انجام شش طرح کلان ملی مورد نیاز است، افزود: وزارت علوم برای تامین بودجه طرحهای کلان ملی در تلاش است تا با مذاکره با دستگاههای اجرایی دیگر بودجه را به صورت متمرکز ملی جذب کند.
مدرس هاشمی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین با وزارت دفاع در اجرای طرحهایی در حوزه های رادار و موشکی و بویژه طرح ساخت بالگرد ملی « پنها» همکاری می کند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان همواره جزو بهترین دانشگاههای کشور بوده است، ادامه داد: این دانشگاه و دو دانشگاه دیگر کشور جزو 100 دانشگاه برتر قاره آسیا شناخته شده است.
سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان میزان بدهی این دانشگاه در حوزه پژوهش را حدود 200 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: مبلغ زیادی از بودجه هزینه ای در نظر گرفته شده برای این دانشگاه محقق نشده و همچنین میزان بودجه عمرانی این دانشگاه در سال 93 به میزان 40 میلیارد ریال کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: این کاهش هزینه ها به دلیل کاهش بودجه وزارت علوم است و برای بسیاری از دستگاهها اتفاق افتاده است.
سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مسوولان این دانشگاه بسترسازی فعالیت های فرهنگی، نظارت و حمایت را جزو وظایف خود می دانند اما معتقدند کار فرهنگی باید توسط خود دانشگاهیان انجام شود.
مدرس هاشمی با تاکید بر اینکه مدیریت جدید دانشگاه صنعتی اصفهان در تشکل سازی هیچ نقشی ندارد، اظهار کرد: در زمان مدیریت جدید تعدادی از تشکلهای دانشجویی برای فعالیت مجدد مجوز دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 10 هزار دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول تحصیل هستند، افزود: از این تعداد بیش از چهار هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و یکهزار و 200 نفر دانشجو در مقطع دکتری تحصیل می کنند.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، دانشگاه ، صنعتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.