سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: ائتلاف مخالفان سوری نماینده تمامی مخالفان به شمار نمی‌رود

وزیر امورخارجه روسیه در سخنانی گروه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوری را نماینده تمامی مخالفان ندانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه المیادین:"سرگئی لاوروف" لحظاتی پیش در سخنانی تاکید کرد:ائتلاف ملی مخالفان نظام سوریه نماینده بخش کوچکی از مخالفان سوری به شمار رفته و نماینده تمام آنها نیست.

وی در ادامه گفت:تعدادی از مخالفان در سوریه هیأت مخالفان جدید را تشکیل داده و سعی در مشارکت در مذاکرات را دارند.

وزیر امورخارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روسیه تعهد خود را نسبت به آنچه که درخصوص تضمین مشارکت هیات نمایندگان دولت سوریه داده بود،اجرایی کرده است اضافه کرد:تمامی طرف‌ها به این نکته که بیانیه ژنو باید قاعده ای بدون جایگزین برای حل بحران سوریه باشد،اقرار کنند.

وی همچنین افزود:تلاش‌هایی برای اینکه جنایات وحشیانه را از طریق بازی کردن با حوادث و نشر اکاذیب به دولت سوریه تحمیل کنند،وجود دارد.

"لاوروف" همچنین از واشنگتن خواست با دمشق به شکلی مستقیم تعامل داشته باشد و گفت:شورای امنیت سازمان ملل هیچ‌گونه قطعنامه ای برای دخالت نظامی در سوریه صادر نکرده است.

وزیر امورخارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:طرف‌هایی که مخالفان را مجهز به سلاح می‌کنند،قادر به وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به سوریه هم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد رسانه‌های غربی بسیاری از  حقایق اوکراین را مخفی نگه می‌دارند.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد به تصاویری که رسانه‌های غربی از اعتراضات در اوکراین ارائه می‌دهند ، توجه کنید. تصاویری که در آنها مخالفان به طور مسالمت آمیز خواستار عدالت و برقراری نظم هستند و با آنها بی رحمانه مقابله می‌شود. 

بسیاری از حقایق اوکراین در رسانه‌های غربی مخفی نگه داشته شده است و من باید تاکید کنم که شبکه‌های تلویزیونی روسی نیز هستند که به زبان روسی ، انگلیسی و عربی پخش می‌شوند و به آنچه که مقامات اوکراین و مخالفان با آن مواجه هستند به طور دقیق می‌پردازند اما متاسفانه این روند در رسانه‌های غربی مخفی نگه داشته می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.