سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اعمال تعرفه 20 درصدی بر "لپ تاپ" و "تبلت" خيانت به مصرف كننده است

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت:اعمال تعرفه 20 درصدی بر لب‌تاپ و تبلت خیانت به مصرف کننده در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رامین سمیع زاده مدیر نمایشگاه موبایلکس 2014 با اشاره به حضور تمام برندهای موبایل در دومین نمایشگاه تلفن همراه و تبلت گفت: این نمایشگاه جدی‌ترین رویداد نمایشگاهی کشور در عرصه ارائه انواع تبلت و گوشی‌های تلفن همراه است.
 
وی افزود: در نمایشگاه یاد شده علاوه بر غرفه‌های موبایل و تبلت تعدادی از غرفه داران نیز به ارائه انواع برنامه کاربردی و نرم‌افزاری پرداخته و از این نظر نمایشگاه تلفن همراه و تبلت و را متمایز نموده است.
 
مدیر نمایشگاه موبایلکس 2014 با بیان اینکه در دوره بعد از رایانه به سر می‌بریم، تأکید کرد: امروزه گوشی تلفن همراه تنها یک کالای لوکس و یا یک وسیله شخصی برای ایجاد ارتباط نیست ؛ بلکه ابزار آموزشی،انتقال مفاهیم علمی، پزشکی، مهندسی و حتی تجارت است.
 
وی افزود: امروزه در ادامه تجارت الکترونیکی شاهد تجارت از طریق موبایل هستیم.
 
به گفته وی وجود تخفیفات و شرایط ویژه فروش از مزیت‌های دیگر نمایشگاه بوده و این نمایشگاه از امروز تا جمعه دوم اسفندماه در بازار موبایل ایران از ساعت 10 الی 8 برقرار می‌باشد.
 
***اعمال تخفیف 20 درصدی خیانت به مصرف کننده است
 
رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: اعمال تعرفه 20 درصدی بر لب‌تاپ و تبلت خیانت به مصرف کننده در این زمینه است.
 
میر مهدی رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در حاشیه مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تلفن همراه و تبلت گفت: پس از برداشتن ممنوعیت واردات گروه کالایی 10 برخی در پی اعمال تعرفه 20 درصدی بر واردات لب‌تاپ و تبلت می‌باشند چرا که معتقدم با این کار از تولید داخلی در این بخش حمایت می‌کنند.

***تعرفه 20 درصد بر واردات تبلت و لب‌تاپ
 
وی افزود: مبنا قرار دادن تعرفه 20 درصد بر واردات تبلت و لب‌تاپ خیانت به مصرف کننده ایرانی است چراکه عملاً حق انتخاب خود را در خصوص رنگ، اندازه و مدل لب‌تاپ و تبلت از دست می‌دهد.
 
وی ادامه داد: چنانچه تعرفه 20 درصد در کمیسیون ماده یک تدوین و به تصویب برسد ضربه شدیدی به صنعت آی تی کشور و حقوق مصرف کنندگان داخلی خواهد خورد.
 
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت برگزاری نمایشگاه تبلت و تلفن همراه را بهترین بستر برای سرعت بخشیدن به توسعه صنعت و تجارت با استفاده از فناوری‌های نو اعلام کرد.
 
یدالله صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه تلفن همراه و تبلت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب فراهم آمدن زمینه ارائه جدیدترین نوآوری‌ها در حوزه آی‌تی در بازار کشور می‌شود.
 
وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بستر فرهنگی و ذهنی مناسب را برای واحدهای تولیدی و تجاری در کشور فراهم می‌کند.
 
رییس صنعت معدن و تجارت استان تهران با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص افزایش تعرفه واردات تلفن همراه و تبلت و لب‌تاپ اظهار داشت: ما موافق تنظیم مؤثر بازار با توجه به حمایت از تولید داخل ونیز حقوق مصرف کننده ایرانی هستیم.
 
وی افزود: اعمال تعرفه موثر بر کالاهایی نظیر لب‌تاپ و تبلت بر عهده کمیسیون ماده یک است که این کمیسیون با توجه به اینکه آیا تولید این کالاها در کشور به اندازه کافی است  و آیا تولید لب‌تاپ و تبلت در کشور به اندازه مؤثر نیاز سلیقه‌ای مشتری داخلی را تأمین می‌کند اقدام به اعمال تعرفه مناسب واردات خواهند کرد.
 
وی تأکید کرد: چنانچه در بازار تنوع نباشد و نیازها تأمین نشود لطمات جدی هم به تولید داخلی و هم به بازار مصرف خواهد خورد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.