سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با 146 رای موافق؛

قیمت پایه خوراک گاز پتروشیمی‌ها 13 سنت تعیین شد

با موافقت نمایندگان قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی 13 سنت تعیین شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز یکی از جنجالی‌ترین بخش‌های لایحه بودجه 93 که از شورای نگهبان برگردانده شده بود یعنی قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی را بررسی و تعیین کردند.  
 
براین اساس نمایندگان با 146 رای موافق، 42 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضردر صحن قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی را 13 سنت تعیین کردند.  
 
تعیین قیمت 13 سنت برای واحدهای پتروشیمی پیشنهاد الیاس نادران بود هم چنین موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن در دفاع از این پیشنهاد گفت: متاسفانه اخیرا شاهد دستکاری بورس و فضاسازی شدید در مجلس بودیم تا هم چنان گاز مجانی در اختیار واحدهای پتروشیمی قرار بگیرد.
 
وی تصریح کرد: براساس نظرات کارشناسی که از نهادهای مختلف گرفتیم متوسط قیمت خوراک پتروشیمی در دنیا 22 سنت است و کشور پادشاهی مثل عربستان 20 سنت می‌گیرد.
 
حسینی صدر ادامه داد: البته نکته دیگر نیز وجود دارد و آن این که در حال حاضر به پتروشیمی‌ها دو نوع گاز داده می‌شود یک نوع گاز برای خوراک و نوع دیگر برای سوخت پتروشیمی‌هاست که ما صرفا قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها را تعیین کردیم بنابراین میانگین قیمت گاز پتروشیمی‌ها 9 سنت خواهد شد.
 
نمایندگان در جلسه علنی پرونده قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی را بستند.
 
انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.