سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

17نمایشگاه‌ صنایع‌دستی در ایام نوروز در استان کرمانشاه

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در ایام نوروز به توسعه این هنر‌صنعت کمک می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر گفت : ایام نوروز فرصت بسیار مناسبی است که در کنار آثار تاریخی و مجموعه های گردشگری استان اقدام به برپایی نمایشگاه های مختلف صنایع دستی کنیم.

وی افزود: با برپایی این نمایشگاه ها، گردشگران و مسافرین نوروزی با صنایع دستی و تولیدات سنتی دیار سنگ و آب آشنا می شوند و از سویی دیگر زمینه فروش این محصولات برای تولیدکنندگان و هنرمندان کرمانشاهی فراهم می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در ایام نوروز امسال قصد داریم که 17 نمایشگاه را در نقاط مختلف استان برپا کنیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه ها در تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا و ورودی شهرستان های استان کرمانشاه دایر می شوند.

سپهر در خصوص زمان برگزاری این نمایشگاه ها گفت: در این نمایشگاه ها از 28 اسفند ماه سالجاری تا 13 فروردین ماه سال آینده صنایع دستی منبت کاری، معرق، گلیم، گیوه، لباس محلی، سفال، ساخته های چرمی، ابزار فلزی و سازهای سنتی در معرض فروش و نمایش گذاشته می شود. همچنین در کنار برگزاری نمایشگاه ها، سیاه چادرهای عشایر نیز ایجاد می شود تا به پخت غذاها و شیرینی های محلی پرداخته و به مردم عرضه کنند./ش

برچسب ها: نمایشگاه ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.