به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، گلوردی گلستانی در همایش قطعهسازان اظهار داشت: تلاش قطعه سازان کشور این است که پلت فرمی استاندارد برای تولید خودروهای جدید طراحی کنند تا بر اساس آن، علاوه بر توجه به کیفیت، قیمت خودرو نیز وضعیت بهتری پیدا کند.
وی افزود: قائم مقام وزیر صنعت با طرح اولیه این پلت فرم موافقت کرده است و با سه شرکت بزرگ از کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه نیز برای طراحی و اجرای این پلت فرم مذاکراتی صورت گرفته است که مقرر شده این سه شرکت که از طراحان حرفه ای دنیا در زمینه خودرو هستند، این طرح را عملیاتی کنند.
وی با بیان اینکه این طرح طی دو هفته آینده تقدیم وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد شد، گفت: این در شرایطی است که وقتی قطعه سازان در طراحی پلت فرم مشارکت داده نشوند، نتیجه این می شود که برخی شرکتهای قطعهساز که صاحب صلاحیت نیستند، وارد عمل شده و برای ساخت قطعات اقدام میکنند که ممکن است از لحاظ کیفی کار مناسبی تحویل داده نشود.
به گفته گلستانی، اگر چه خودروسازان بزرگ دنیا برای کار با ایران اعلام آمادگی کرده اند، اما باید به این نکته توجه داشت تا زمانی که کانال بانکی باز نشود و تحریم بانک از میان برداشته نشود، اقدام عملیاتی صورت نمی گیرد.
وی به دولت پیشنهاد داد: اگر مطالبات قطعه سازان را به موقع پرداخت نمی کند، مانند سودهای بانکی که خودروسازان بابت دریافت وام به بانکها می پردازند، برای قطعه سازان نیز مابهالتفاوت این دیرکرد لحاظ شود.
* تولید یک میلیون و 300 هزار خودرو در سال آینده در ادامه این همایش، محمدرضا نجفی منش، عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو نیز گفت: جلسات شورای سیاستگذاری خودرو به طور منظم با دستور وزیر صنعت برگزار می شود که در آن، مسائل بی پرده مطرح می شود تا بتوان مشکلات صنعت خودروی کشور را حل و فصل کرد.
به گفته وی، طبق هدفگذاری وزارت صنعت، تولید خودرو در سال آینده به یک میلیون و 300 هزار دستگاه خواهد رسید که البته تولید یک میلیون و 100 هزار تا یک میلیون و 300 هزار دستگاه مد نظر قرار گرفته است، اما رویکرد رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران این است که بتوان یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در سال آینده تولید کرد.
وی اظهار داشت: به این ترتیب، بخشی از ظرفیت خالی کنونی قطعه سازان فعال خواهد شد.
انتهاي پيام/