سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست بخش اتومبیلرانی:

مدیریت برگزاری رالی پاریس - دبی در کشور ترکیه به ایران واگذار شده است

ایران برای سومین بار در مسیر مسابقات بین المللی رالی خاورمیانه میزبان شرکت کنندگان این مسابقه می شود.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، پنج شهر ایران میزبان مسابقات بین المللی رالی کلاسیک خاورمیانه خواهد شد. این مسابقات از 15 آوریل (26 فروردین) از پاریس شروع و 5 می (15 اردیبهشت) در دبی به اتمام می رسد.

در ابتدای نشست هم اندیشی که با حضور معاون وزیر و سرپرست فدراسیون و جمعی از خودروسازان کشور شب گذشته صورت پذیرفت رامین وطن دوست سرپرست کمیته اتومبیلرانی فدراسیون از میزبانی ایران در رالی اتومبیلرانی پاریس تا دبی خبر داد.
 
وی اظهار داشت: اردیبهشت‌ ماه سال آینده ایران میزبان مسابقات رالی پاریس تا دبی خواهد بود. قرار است رانندگان کشورهای مختلف جهان در نهم اردیبهشت‌ماه از مرز ترکیه وارد ایران شوند و از شهرهای تبریز، تهران، اصفهان، شیراز و بندرعباس عبور کنند و در نهایت از طریق کشتی وارد دبی شوند. وطن‌دوست ادامه داد: با تعاملاتی که داشتیم قرار شد ایران هم با 20 اتومبیل به همراه راننده و نقشه‌خوان در این رالی بین‌المللی حاضر شود.
 
وی افزود: این رقابت و حضور در این رالی بهترین فرصت برای ایران خواهد بود تا خودروسازان کشورمان محصولات خود را به نمایش بگذارند. تصمیم فدراسیون این بوده که محصولات خودروسازان داخلی بیشتر دیده شود و این رالی 15 روزه بهترین فرصت برای این کار است.

صالح خو (رئیس کمیته کلاسیک) از برگزاری نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک در مسیرها و شهرهای ایران خبر داد و گفت: قرار است نمایشگاه‌های خودرو در شهرهای تبریز، تهران در برج میلاد، اصفهان، شیراز و بندرعباس در کنار این رالی برگزار شود.

سرپرست کمیته اتومبیلرانی فدراسیون، آقای وطن دوست گفت این رقابت در چهار کلاس، خودرو کلاسیک، نیمه‌کلاسیک، اسپورت و سوپر اسپورت برگزار و در مسیر جاده، نقشه خوانی داشته و در زمانی مشخص پایان می پذیرد. با تشریح مسیر 7000 کیلومتری این رالی عنوان کرد: رانندگان در این رالی مسیری در حدود 7000 کیلومتر را طی خواهند کرد و با عبور از 300 شهر در مدت 15 روز پیام‌آور صلح و دوستی در سراسر مسیر این رالی خواهند بود.

وی گفت که قرار بود این رالی در ابتدا از کشور عراق عبور کند اما با توجه به تعاملات و نامه‌نگاری‌های فدراسیون، یک مرحله از این رالی به ایران داده شد. از طرفی ایران مسئولیت برگزاری این رقابت در کشور ترکیه را هم بر عهده گرفته است و مدیریت برگزاری این رالی بین‌المللی در این کشور بر عهده فدراسیون اتومبیلرانی خواهد بود.

سرپرست بخش اتومبیلران خاطرنشان کرد: رانندگان این رالی 5 روز در ایران خواهند بود و هر روز از یک شهر میزبان این رقابت عبور خواهند کرد.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
حامد
۲۰:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
امیدوارم که این مسابقات به طور کامل از طریق شبکه ورزش پخش بشه
امیر
۱۴:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
ماشینای داخلی مگه چی هستن ک بخان معرفی هم بشن اونم ب کل کشورای جهان واقعاخنده اوره