سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی ها؛

8 اشتباهی که نباید با "گوشی آیفون" انجام داد

وقتی وای‌فای و بلوتوث روی آی‌فون فعال باشد اما گوشی در حال استفاده از یکی یا هر دوی آنها نباشد٬ هدررفت انرژی به شدت افزایش می‌یابد و باتری گوشی زودتر به نقطه پایان می‌رسد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، در این مطلب 8 نکته ساده اما مهم برای کاربران آی‌فون ارائه شده که رعایت کردن آنها می‌تواند هم بر طول عمر مفید گوشی هوشمندتان بیفزاید و هم به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری از کار با آی‌فون داشته باشید.

گوشی‌های هوشمند اهمیتی کم‌نظیر در زندگی آنلاین و آفلاین کاربران دارند و از آنجایی که معمولا کالایی قیمتی‌اند٬ بهتر است در نگهداری و بهره‌گیری از آنها نکات خاصی مد نظر قرار گیرد.

در این مطلب که برگرفته از وب‌سایت هافینگتون‌پست است٬ به هشت نکته‌ای اشاره شده که انجام دادن آن روی آی‌فون اشتباه است و پرهیز از این اشتباهات می‌تواند عمر مفید آیفون شما را افزایش دهد.

۱) روشن نگه داشتن وای‌فای و بلوتوث آیفون

وقتی وای‌فای و بلوتوث روی آی‌فون فعال باشد اما گوشی در حال استفاده از یکی یا هر دوی آنها نباشد٬ هدررفت انرژی به شدت افزایش می‌یابد و باتری گوشی زودتر به نقطه پایان می‌رسد.

وقتی مشغول کار و زندگی روزانه خود هستید احتمالا در ساعات بسیاری نیاز به فعال نگه داشتن وای‌فای و بلوتوث ندارید و بنابراین بهتر است این گزینه‌ها را غیرفعال کنید. فقط زمانی وای‌فای یا بلوتوث را فعال کنید که واقعا قصد استفاده از آن را دارید.

۲) روشن نگه داشتن طولانی‌مدت گوشی بدون خاموش کردن متناوب

برای افزایش عمر باتری آیفون٬ خاموش کردن متناوب آن ضرورتی است که کمپانی اپل هم بر آن تاکید دارد. در غیر این صورت٬ عمر باتری آن زودتر به پایان خواهد رسید٬ چون روشن نگه داشتن طولانی مدت گوشی فشار زیادی به باتری وارد می‌کند.

اگر از ‌آی‌فون برای بیدار شدن استفاده می‌کنید٬ بهتر است در این کار هم تجدید نظر کنید و به‌جای آن یک ساعت زنگ‌دار بخرید تا در زمان خواب بتوانید گوشی‌تان را با خیال راحت خاموش کنید.
در غیر این صورت بهتر است زمان دیگری در روز را برای خاموش نگه داشتن گوشی انتخاب کنید.

۳) استفاده کردن از آیفون در هوای بسیار گرم یا بسیار سرد

آیفون تاب تحمل گرما و سرمای شدید را ندارد و در دمای بسیار بالا یا پایین بهتر است از آن استفاده نکنید. متخصصان توصیه می‌کنند در دمای کمتر از صفر درجه و بالاتر از ۳۵ درجه سانتی‌گراد بهتر است به گوشی‌تان استراحت بدهید.

حتی ممکن است در سرما یا گرمای شدید آی‌فون به‌صورت اتوماتیک موقتا خاموش شود. در چنین شرایطی٬ بهتر است دست‌کم گوشی را در جیب‌تان نگه دارید تا از گرما و سرمای شدید در امان باشد.

۴) وصل کردن آیفون به شارژر در تمام طول شب

وصل کردن گوشی به شارژر در طول شب و در زمان خواب برای شارژ کامل داشتن در صبح روز بعد کاری رایج است که بسیاری از کاربران انجامش می‌دهند٬ اما این نکته را در نظر داشته باشید که متصل ماندن آی‌فون به شارژر بعد از آنکه شارژش کامل شد٬ در طول زمان به باتری موبایل آسیب‌های جدی وارد می‌کند و از عمر آن به‌طور چشمگیری می‌کاهد.

سعی کنید زمان‌هایی را برای شارژ کردن گوشی انتخاب کنید که بتوانید با فاصله‌ای کوتاه پس از کامل شدن شارژ٬ آن را از شارژر جدا کنید٬ یا از پریزی استفاده کنید که تایمر دارد و پس از مدتی معین شارژر را به‌صورت اتوماتیک خاموش می‌کند.

۵) استفاده از شارژرهایی غیر از شارژرهای ساخت اپل

شارژرهای اصل کمپانی اپل برای آیفون و آیپد ممکن است کمی گران باشند٬ اما استفاده از آنها بهتر از هر شارژر دیگری برای تجهیزات اپل است.

استفاده از شارژرهای متفرقه می‌تواند به موبایل یا تبلت شما آسیب وارد کند و حتی گزارش‌هایی از شارژرهای جعلی هم منتشر شده که باعث آتش‌سوزی و انفجار دستگاه شده‌اند. مطمئن باشید پولی که برای شارژرهای اپل می‌دهید ارزشش را دارد.

۶) تمیز نکردن منظم گوشی

بهتر است به تمیزی گوشی هوشمندتان اهمیت بدهید. بدیهی است که با استفاده از گوشی در طول زمان جرم‌هایی روی آن می‌نشیند که نیاز به پاک‌سازی دارد.

توصیه اپل این است که برای پاک کردن گوشی از دستمال‌های «نرم و بدون کرک» استفاده کنید. اگر به اپل استور مراجعه کنید٬ می‌توانید دستمال‌های مخصوص اپل برای تمیز کردن گوشی و تبلت را هم با قیمتی مناسب بخرید.

۷) بدون پسورد نگه‌داشتن آیفون

بر اساس آمارهایی که اپل منتشر کرده نزدیک به نیمی از کاربران آی‌فون پسوردی روی گوشی‌های هوشمندشان نگذاشته‌اند.

اگر گوشی بدون پسورد شما دزدیده شود٬ همه هویت و دارایی‌های دیجیتال شما در دسترس دیگران قرار می‌گیرد و برای دسترسی به داده‌های خصوصی‌تان هیچ مانعی هم بر سر راه آنها نیست.

فعال کردن passcode آیفون راهی ساده و ضروری برای حفاظت از حریم خصوصی‌تان است.

۸) قدم زدن با آیفون در دست

آیفون کالایی محبوب و ارزشمند در بازارهای سیاه است و به خاطر همین دزدان بسیاری در کمین‌اند تا آن را از دستان شما بربایند. این روزها بیش از ۴۰ درصد از سرقت‌های انجام شده در شهرهای بزرگ مربوط به موبایل و تبلت است. بنابراین بهتر است بدانید که قدم زدن با آیفون در دست به‌طور بالقوه بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گوشی ، اپل ، آیفون ، اشتباه ، مدل ، دسترس ، داده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۹ تير ۱۴۰۱
لطفاً گوشی موبایل آیفون را نخرید چون خطرناکه همین الان برین فیلم سعید ولکور را ببینید تا از قضیه خبر دار بشید گوشی آیفون یک هکره
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
من گوشی سامسونگ داشتم الان ایفون ۱۳خریدم خیلی خوبه
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۸ دی ۱۳۹۹
من تازه دارم دانلود می کنم
ناشناس
۲۰:۴۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
سلام من گوشیم ایفون5 خودت به خودت شارژ کم میکنه مشکل چیه؟ میشه منو راهنمایی کنید ممنون میشم
مونا
۰۶:۰۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
به نظرم وقتشه باتریشو تعویض کنید.
هانیه
۱۴:۴۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام گوشیم ایفون ٧ هست وقتی گوشیم داخل شارژ هست هرکسی بهم زنگ میزنه میگه که در دسترس نیس بعد که گوشیمو از شارژ بیرون اوردم پیامش میاد که این شماره تماس گرفته.لطفا هرکس میدونه راهنمایی کنه چکار کنم که این مشکلم برطرف بشه
Ali
۱۵:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
من جدیدا پشت گوشیم جای دکمه قفل داغ می‌کنه خیلی زیاد، چیکار کنم؟
مدل گوشیم هم آیفون 7+ هس
دانیال
۲۳:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
اصلا بدرد نمی خوره هم گرونه هم باید بهش زیاد رسیدگی کنی سامسونگ گوگل شیامی هواوی اینجور چیزها خیلی از ایفون بهتره
رضا
۱۶:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
اطلاعاتم تکمیل شد ممنونم
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام به نظرتون آیفون ۶ برا خرید خوبه؟؟
y
۱۴:۳۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
کنار دکمه صفحه ایفونم خیییلی کوچیک خراشیده شده از قیمتش میافته؟
سجاد
۱۱:۴۵ ۰۷ تير ۱۳۹۸
سلام کابل شارژر که به گوشی وصل میشه رو با دستمان تمیز کنید درست میشه
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
آیفون فقط اسم در کرده من خیلی پشیمونم که آیفون خریدم با این قیمت بالاش . به محدودیتاش نمی ارزه. الان شارژ نمیشه هرچی میزنم به برق . تحریمم که هست قطعاتش گیر نمیاد. یه گوشی اندرویدی بهتر از اینه. پولتونو که با زحمت به دست میارید حروم نکنید
مهرشاد
۱۷:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
من دوربي آيفون ٤ اس رو با s8+ هم مقايسه كردم به گرد آيفون نرسيد
منوچهر
۱۹:۵۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
ایفون کالای لوکس محسوب میشد.تا اینکه اس 8 ایفون را پایمال کرد. الان ایفون له شده کلاسی نداره. شما از هر نظر بگید اس 8 بالاتره. حتی قیمت و کیفیت. ایفون مرد. فاتحه کلاسشم پرکشید
منوچهر
۱۹:۵۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
ایفون کالای لوکس محسوب میشد.تا اینکه اس 8 ایفون را پایمال کرد. الان ایفون له شده کلاسی نداره. شما از هر نظر بگید اس 8 بالاتره. حتی قیمت و کیفیت. ایفون مرد. فاتحه کلاسشم پرکشید
mahshid.sh
۱۹:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
باسلام وخسته نباشید
مقاله شما خیلی خوب ومفید بود ولی من کابل شارژر م خراب شده میخوام یکی دیگه بخرم رفتم تو سایت دیجی کالا داشت ولی قیمت هاش متفاوت بود به نظرتان باید برچه اساسی خرید کنم؟؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم جواب بدید
امیر
۱۷:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
بهتره آیفون نخریم چون خیلی خطرناکه چون این 8 اشتباه را همه انجام میدهند
امیر
۱۷:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
بهتره آیفون نخریم چون خیلی خطرناکه چون این 8 اشتباه را همه انجام میدهند
سارا
۲۰:۴۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
عاليههههههههههههههه
MOHAMMAD
۰۴:۱۹ ۱۷ دی ۱۳۹۶
سلام كسي ك پول ايفونو مداره ميگه كلاسه بس و بيشتر مردم دنيا ميدونن كامل ترين گوشي از هر لحاظ عاليه امنيت امكانات دستيار فوقالعاده سيري و....كسايي ك ايفون رو دارن ميدونن من چي ميگم راستي اسم اين گوشي اپل نيست ايفونه
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
من از گوشی ایفول خوشم نمیاد اصلا
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
سلام
آیفون فقط پوزه و بس!!!!!
صادق
۱۱:۳۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
راجب اپل بگم هر كي خريده ديگه غير اپل نخريده چون عالين محصولاتش
افسانه
۱۷:۵۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
ایفون8 خریدم دو روزه پشیمان شدم حیف پول ..سامسونگ 7porمیخریدم خیلی به نفعم بود... وقتی عمر مفید اپل سه ساله من با این پول اگر هر دوسال ی بار گوشی میخریدم بعد شش سال باز هم هم گوشی نو و بدون عیب داشتم.. اپل به درد ی عده خاص میخوره
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
كى گفته عمر مفيدش سه ساله!؟!؟ من آيفونم نه سال دارم، دادمش به بابام الان، و چهارسال قبلم باز آيفون خريدم، معركست
مرتضى
۰۲:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
سلام.ببخشيد من ايفون 8 خريدم و خاموش كردم كه بزارم تو شارژ.وقتي سيم شارژ وصل ميكنم به گوشي،خوشي خود به خود روشن ميشه؟
شايان
۲۱:۳۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
سلام من خودم اپل ٧ دارم واقعا هيچ گوشي مثل ايفون نميشه واقعا خيلي خوش دست است مشكل سامسونگ اين هست كه حدود ٢ سال كه باهاش كار ميكني هنگ ميكنه واقعا گوشي خوبيه
Mohad3
۰۳:۵۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
آيفون وقتي خاموش باش و بزني شارژ،خودش روشن ميش
طبيعيه
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
فقط كلاس داره و ديگر هيچ
سعید
۱۹:۵۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
یعنی هنوز شماها منقرض نشدید؟
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
فقط كلاس داره و ديگر هيچ
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام ببخشيد من يه 6 ذارم وقتي ميزنم به شارژ اصلا شارژ نميكنه چندبارم خاموش روشن كردم ولي فايده نداشت وقتي تو شارژه خود به خود خاموش روشن ميشه سيمش هم مشكلي نداره چند بار امتحان كردم ميشه بگيد بايد چي كار كنم
Ajmal
۲۳:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
ممنون
lya
۱۴:۳۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
وايي منم همين مشكلو دارم يكي جواب بده
Ajmal
۲۳:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
ممنون
وحید
۱۰:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
سلام
هر کی زنگ میزنه بهم میگه دستگاه خاموش است
saadat
۲۳:۴۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
سلام من تا يك ماه پيش اندرويد داشتم ولي الان كه يه 64 6sخريدم مثل اينه كه قبلا با چرتكه كار ميكردم ولي الان با ماشين حساب دارم كار ميكنم.
سامان
۰۴:۲۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
بنده چندسال ک گوشی فروشی دارم هم تعمیر و هم فروش تا به حال هیچ گوشی مثل ایفون ندیدم از همه لحاظ/و خودمم جز ایفون چیز دیگه ای تو دست نمیگیرم،ن خودم بلکه خیلی از کسایی ک توی خرید فروش و تعمیرات موبایل دست دارند؛پس اشتباه نکنید...
ناشناس
۲۲:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام من گوشيم 6seهستش ولي زماني كه خريداري كردم دقت نكردم كه حافظش كمه و الان هم حجم اي كلود خريدم ولي تلگرام و اينستاگرامم هنگ ميكنه ميشه كمكم كنيد؟؟
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
واقعا با گزينه ٨ موافقم چون واسه خودم اتفاق افتاد
رضا اسدى
۱۶:۴۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام من گوشيم ايفون 4s هست خيلى به شدت داغ ميكنه شارژش هم زود خالى ميكنه
رضا اسدى
۱۶:۴۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام من گوشيم ايفون 4s هست خيلى به شدت داغ ميكنه شارژش هم زود خالى ميكنه
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
گوشيت خاموش كن
رويا
۱۴:۲۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام من گوشيم ايفون ٦هست دو سه روزه شديدا داغ ميكنه و كل سيستمش بهم ريخته عكسا و ويديوهام صفر ميشه هي دوباره لود ميشه به محض لود شدن صفحه بسته ميشه كل شماره هام يا پاك شدن يا بدون اسمن ميشه بگيد چيكار بايد بكنم ممنون
رها
۱۵:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
سلام خسته نباشين من آيفون5sدارم الان دوهفتس بلوتوثش رو به هر دستگاهي وصل ميكنم هنگ ميكنه يه اسپيكر ٢٠٠تومني هم ٢روز نبود خريده بودم اونم سوزوند به ضبط ماشينم وصل ميكنم هنگ ميكنه مشكلش چيه؟
اشكان
۲۲:۲۷ ۳۰ تير ۱۳۹۶
سلام من أيفون5 دارم امز از شارز كه دراوردم خاموش شده و فبط ارم appleمياد و ميره مشكل از كجاشه به نظرتونs
elham
۰۱:۵۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
مدل گوشي اپل7
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
ممنون خوب بود
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
جالب بود
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۷ تير ۱۳۹۶
اطلاعات خوبی بود تشکر
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۷ تير ۱۳۹۶
من رفته بودم جايي واسه مدت طولاني از اون مكان فيلم برداري كردم وقتي تموم سد نگاه كردم صداهاي اون مكان تو فيلم قطع ميشه و بعد دوباره وصل ميشه مشكل از كجاست ميشه بهم بگيد ممنون
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام دوست عزیز امکان داره که ولتاژ باطریتون یه چیزی پایین تر از 3/7 ولت باشه مثلا اگه 3/5 باشه باطری تا یه درصدی شارژ میشه.هرباطری لازمه که ولتاژ 3/7 رو داشته باشه اگه غیر از این باشه یا گوشی اصلا روشن نمیشه یا اینکه مشکل شارژ پیدا میکنه
مسیح
۱۱:۲۶ ۱۴ دی ۱۳۹۵
سلام ببخشید گوشی من ایفون 5 عادی شارژ اصلا پر نمیشه تا 13 درصد بیشتر نمیره و تا یک ساعت هم شارژ باقی ماندش میمونه به نظر شما مشکلش چی هست ؟
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
سلام دوست عزيز اتفاقا كوشي خيلي خوبي است
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
با این همه نقطه ضعف پول دادن به آیفون مثله تو سطل آشغال انداختن پوله اصلا اپل برند آشغالیه فقط قیمتش بالاست چیز دیگه ای نداره استفاده کردم که میگم!
ناشناس
۰۳:۴۶ ۱۸ تير ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید من یه مشکلی برام پیش اومده
گوشیم ایفون6s 64گیگ هستش
پر شد و با کابل وصلش کردم به لب تابم که عکسا و فیلمامو خالی کنم تا جایی که لب تابم جا داشت خالی شد و بعد از اینکه کابل رو کشیدم صفحه ی گوشیم رفته و اصلا روشن نمیشه حتی وقتی به شارژ می زنم گوشیمو .حالا باید چه کار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟