سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعفری در دیدار با سناتور والدیر رواپ مطرح کرد

تاکید بر تقویت نقاط اشتراک و توسعه سطح همکاری‌های ایران و برزیل

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزل گفت: با توجه به جایگاه والای ایران و برزیل در خاورمیانه و آمریکای لاتین و وجود دیدگاه‌های مشترک در بسیاری از مسائل و موضوعات بین‌المللی با گفتگو و مذاکره می‌توان نقاط اشتراک را تقویت و سطح همکاری‌ها را توسعه داد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، هیات گروه دوستی پارلمانی برزیل با ایران به ریاست سناتور والدیر رواپ ظهر امروز جعفر قادری نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل دیدار و گفتگو کرد.

جعفر قادری نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل در دیدار با سناتور والدیر رواپ ضمن اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت: پیشرفت‌های ایران و برزیل در زمینه‌های علمی و فناوری بستر مناسبی برای توسعه مناسبات دو کشور در عرصه‌های تجاری و اقتصادی فراهم آورده است.
 
نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل رفت و آمد و رایزنی مقامات عالیرتبه ایران و برزیل را فرصتی مناسب برای تبادل‌ اطلاعات و کسب اطلاع از مواضع یکدیگر در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و افزود: با توجه به جایگاه والای ایران و برزیل در خاورمیانه و آمریکای لاتین و وجود دیدگاه‌های مشترک در بسیاری از مسائل و موضوعات بین‌المللی با گفت‌گو و مذاکره می‌توان نقاط اشتراک را تقویت و سطح همکاری‌ها را توسعه داد.
 
نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل با اشاره به ضرورت تحرک بیشتر در زمینه مراودات تجاری و اقتصادی میان ایران و برزیل گفت: ایجاد مکانیزم‌هایی برای پیگیری نتایج توافقات انجام شده میان دو کشور لازم است تا تحرک بیشتری در روابط تجاری و مالی ایران و برزیل ایجاد شود.
 
سناتور والدیر رواپ رئیس هیات گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران نیز در همین دیدار گفت: هدف سفر گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران به تهران تسهیل و بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، بهداشت، پزشکی و سایر زمینه‌های مورد علاقه طرفین است.
 
والدیر رواپ با اشاره به زمینه‌های مساعد همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و برزیل گفت: برزیل از همکاری با جمهوری اسلامی در زمینه انرژی، مواد غذایی و گسترش همکاری‌های علمی و فنی با کشورمان استقبال می‌کند.
 
انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.