معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
زرافشان، در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: امسال سال اولی بود که پایه هفتم در مدارس کشور اجرایی شد و براساس قانون میبایست معلمان با گذراندن چندین دوره آمورشهای لازم در این خصوص را ببینند که متأسفانه در حال حاضر هنوز بخشی از معلمان موفق به طی دورههای آموزشی نشدهاند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه یه اینکه در این پایه تعداد دروس تغییر کرده قابل توجه است لزوم آموزش معلمان نیز بیشتر است چراکه در غیر این صورت اثربخشی لازم را نخواهیم داشت.
وی در ادامه با اشاره به تعداد معلمان آموزش ندیده در این دورهها تصریح کرد: براساس آمار مرکز سنجش متأسفانه نزدیک به 30درصد معلمان در این زمینه هنوز آموزشهای لازم را ندیدهاند که مدارس میتوانند با دعوت از سایر معلمین و برگزاری کلاسهای فوق برنامه و همچنین دعوت از معلمان ملی که در استانها حضور دارند به دانشآموزان کمک کنند.
زرافشان ادامه داد: در قانون ساماندهی زمان آموزش 6هدف تعریف شده که یکی از این اهداف نیز برگزاری جلسات معلمان با هدف آموزش معلمان و انتقال تجربیات بین معلمان است که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است.
وی افزود: در بخش کتابهای درسی امکان اجرای آزمایشی را نداشتیم که به همین جهت با اشکالاتی در اجرا مواجه شدیم چراکه میبایست پیش از مرحله اجرای نهایی به صورت آزمایشی بین 50معلم و دریک سال تحصیلی مورد ارزیابی قرار میگرفت تا مشکلات احتمالی توسط معلمان، اولیا و دانشآموزان مشخص و رفع میشد.
زرافشان خاطرنشان کرد: با اجرای ساختار 3-3-6 از امسال ما هر سال در یک پایه دانشآموز نداریم وامسال نیز در پایه هفتم دانشآموز نداشتیم که سال بعد به پایه هشتم و همینطور سال بعد به پایه نهم منتقل خواهد شد که برای بخشی از همکاران خود در آموزش و پرورش با مشکل نداشتن کلاس مواجه هستند و در این خصوص نیز باید راهحلی اندیشیده شود.
انتهایپیام/