سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحاديه اروپا خواستار مشارکت ترکيه برای پايان دادن به ناآرامی‌های آفريقای مرکزی

اتحاديه اروپا از ترکیه درخواست کرده است در ماموريت نظامی براي پايان دادن به ناآرامی‌های قومی در جمهوری آفريقای مرکزی با این اتحادیه همکاری کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، يک مقام دولت ترکيه روز يکشنبه گفت اتحاديه اروپا از آنکارا درخواست کرده است در ماموريت نظامي برای پايان دادن به ناآرامي های قومی در جمهوری آفريقای مرکزی مشارکت کند.

 اين مقام که خواست نامش فاش نشود افزود کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز جمعه نامه‌ای را برای آنکارا نوشت و از ترکيه خواست در اين ماموريت مشارکت داشته باشد.

اين درخواست در همان روزي مطرح شد که اتحاديه اروپا و فرانسه متعهد شدند تعداد نيروهاي خود را در جمهوری آفريقای مرکزی به طور چشمگيری افزايش دهند.

اشتون گفت اتحاديه اروپا قصد دارد تعداد نيروهاي خود را در جمهوري آفريقاي مرکزي به دو برابر افزايش دهد. فرانسه نيز قصد دارد 400 سرباز ديگر را به اين کشور اعزام کند که به اين ترتيب تعداد نيروهاي خارجي مستقر در جمهوري آفريقاي مرکزي به 2000 نفر خواهد رسيد.

اين مقام ترک تصريح کرد در نامه اتحاديه اروپا به طور خاص اعزام نيروهاي ترکيه به جمهوري آفريقاي مرکزي درخواست نشده است اما اروپا خواستار مشارکتی اين چنين از ترکيه است.

وي گفت :« ما در حال ارزيابي هستيم تا ببينيم چگونه مي توانيم به تلاش‌ها در حل بحران در جمهوری آفريقاي مرکزی کمک کنيم.»

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.