سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی‌حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران بر توافقنامه ژنو اجماع داشته و بر طبق آن عمل خواهد کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما در مورد برنامه هسته‌ای ایران توافقنامه‌ای را با مجموع کشورهای 1+5 و نه با تک تک آنها منعقد کردیم که به متن آن عمل نموده و متعهد هستیم، حال اگر آمریکایی‌ها مشکلات دیگری با جمهوری اسلامی ایران دارند و هر روز به دنبال بهانه‌هایی چون حقوق بشر، حصر مجرمین فتنه و یا موشک‌های بالستیک هستند مطمئنا به ما ربطی ندارد.

سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در مورد توافق هسته‌ای ژنو گفت: ایران یک توافقنامه جامع با گروه 1+5 دارد و دو طرف موظف هستند به مفاد توافقنامه عمل کنند.
 
وی ادامه داد: اینکه یکی از اعضای 1+5 آرزوها و رویاهایی داشته باشد و آنها را مطرح کند به خودشان مربوط است این گونه اظهارنظرها برای جمهوری اسلامی ایرانی ذره‌ای ارزش ندارد.
 
نقوی‌حسینی تاکید کرد: ما در مورد برنامه هسته‌ای ایران توافقنامه‌ای را با مجموع کشورهای 1+5 و نه با تک تک آنها منعقد کردیم که به متن آن عمل کرده و متعهد هستیم، حال اگر آمریکایی‌ها مشکلات دیگری با جمهوری اسلامی ایران دارند و هر روز به دنبال بهانه‌هایی چون حقوق بشر، حصر مجرمین فتنه و یا موشک‌های بالستیک هستند مطمئنا به ما ربطی ندارد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: ایران فقط بر روی توافقنامه اجماع دارد و بر طبق آن عمل خواهد کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: متن توافقنامه در راستای فعالیت هسته‌ای ایران بوده و طرفین توافقنامه نیز وظیفه‌شان در این توافقنامه مشخص شده است.

قابل ذکر است الینا رُز سناتور جمهوری‌خواه ـ که ریاست میز ایران و خاورمیانه را در کمیته سیاست خارجی سنا بر عهده دارد ـ در نامه‌ای به باراک اوباما، از وی خواست جزئیات توافق‌نامه هسته‌ای ژنو را برای اطلاع نمایندگان کنگره منتشر کند.

اما شاید مهم‌ترین بخش نامه این سناتور جمهوری‌خواه ـ که به گونه‌ای ‌تأیید مواردی است که از سوی ایران به عنوان دستاوردهای امضای توافق‌نامه ژنو از آن یاد می‌شود ـ بخشی است که در آن اقدامات انجام شده از سوی ایران از زمان امضای توافق‌نامه تاکنون مورد اشاره قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.