سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کريمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح کهاب در جايگاه ها، خودروها و تانکرهاي حمل سوخت اجرا مي شود

رئيس اداره ايمني بهداشت محيط و پدافند غيرعامل شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران گفت: هم اکنون طرح کهاب با هدف کاهش تبخير بنزين، جلوگيري از انتشار و کنترل بخار بنزين در سه فاز تجهيز جايگاهها، نفتکش هاي حمل زميني فرآورده‌ و انبارهاي نفت اجرا مي شود.

کريمي رئيس اداره ايمني بهداشت محيط و پدافند غيرعامل شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه يکي از مشکلات در جامعه امروزي که به صورت همگن بين افراد ردوبدل مي شود اظهار کرد: نگراني هاي بشر در زمينه محيط زيست در ابعاد ملي، منطقه اي و جهاني هنگامي مشهود مي شود که با توسعه صنعتي، و استفاده از منابع محدود تجديدپذير و غيرقابل تجديد افزايش يافت.

وي تصريح کرد: در کشور ما نيز همانند ساير کشورهاي جهان بحث حفظ محيط زيست و حرکت به سوي توسعه پايدار و همچنين اصل پنجاه قانون اساسي حفاظت از محيط زيست يک وظيفه عمومي تلقي مي شود و در همين راستا وزارت نفت اجراي برنامه ها، قوانين و مقررات زيست محيطي کلي را سرلوحه فعاليت هاي خويش قرار داده است.

وي تاکيد کرد: جهت فرهنگ سازي و ارتقاي ديدگاه مرم نسبت به الزامات محيط زيست در بطن جامعه کارهاي تخصصي بسياري انجام شده است.

کريمي افزود: شرکت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي بواسطه يک شرکت تابع در وزارت نفت توزيع کننده اصلي  فراورده‌هاي نفتي در کشور است. و براساس آن فعاليت ذاتي اين شرکت است که يکسري اقداماتي را در جهت کاهش آلاينده هاي زيست محيطي انجام دهد. 

رئيس اداره ايمني بهداشت محيط و پدافند غيرعامل شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران، به اجراي طرح کهاب اشاره کرد و گفت: طرح کهاب با هدف کاهش تبخير بنزين، جلوگيري از انتشار وکنترل بخار بنزين و در نهايت استحصال مايع بنزين از بخار توليد شده( در محدوده فعاليت شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران) و رسيدن به مرز خودکفايي و ساخت قطعات مرتبط با آن در داخل کشور در سه فاز تجهيز جايگاهها، نفتکش هاي حمل زميني فراورده‌ و انبارهاي نفت است.
وي يادآور شد: طرح کهاب در انبارهاي نفتي اجرا شده و هم اکنوندر برخي از جايگاه هاي شرکتي بويژه استان تهران اجرا مي شود بعد از اين موارد طرح کهاب در خودروها وتانکرهاي حمل سوخت انجام خواهد شد.  

کريمي اظهار کرد: سهميه بندي سوخت يکي از موضوعات ديگر است که اين شرکت انجام مي دهد در اين راستا از تکنولوژي جديد در انبارهاي نفتي به منظور جلوگيري از نفوذ پساب‌هاي بهداشتي به لايه‌هاي سطح زمين و انتشار آنها در فضاي آزاد استفاده مي شود.

وي تاکيد کرد: شايد يکي از شاخص هاي قابل اهميت موضوع سهميه بندي  سوخت در کشور است متاسفانه خودروهايي که در کشور توليد وتردد مي کنند ميزان مصرف از حد نرمال و استاندارد بيشتر است مثلا يک خودرو در 100 کيلومتر حدود 5 ليتر سوخت مصرف مي‌کند در حاليکه در کشور ما در طي اين مسافت 15 ليتر مصرف مي شود. بايد تمهيدات لازم در اين زمينه اجرايي شود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.