سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتخاری در سومین اجلاس نمایندگان زن مسلمان:

نگرش اسلام به زن با نگاه افراطی و تفریطی مغایرت دارد

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: نگرش اسلام به زن با هر دو نگاه افراطی و تفریطی که پیوسته به ضرر تمامی افراد جامعه به ویژه زنان بوده است، مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، لاله افتخاری عضو فراکسیون زنان مجلس و رئیس کمیته نمایندگی زنان مسلمان در سومین اجلاس کمیته نمایندگان زن مسلمان بین المجالس اسلامی که صبح امروز یکشنبه در هتل آزادی تهران برگزار شد گفت: دین مبین اسلام از جانب خداوندی که رب العالمین است بر پیامبر نازل شده است لذا متمرکز است بر رابطه طولی، عرضی و تفکر تلفیقی با تمام اجساد و اجسام موجودات عالم.
 
وی افزود: رابطه‌ای که هم درون تشکیلاتی است و هم برون تشکیلاتی است، چرا که در داخل خود جامعیت میان مسلمین از تمامی رنگ‌ها، مذاهب، نژادها، زبان‌ها و قومیت‌ها را دارد و آن‌ها با یکدیگر برادر می‌سازند و از نظر برون تشکیلاتی بار دیگر ادیان آسمانی و بلکه کل جهان بشریت در جهت بصیرت بخشی، تعالی و هدایت انسان‌ها مرتبط است زیرا هر چند که افراد بشری در الوهیت و ربوبیت خداوند با یکدیگر اختلاف نظر دارند اما در اسلام آمده است تا فطرت خداجوی انسان‌ها را غبار زدایی کند و حول محور کلمه توحید و «قولوا لا اله الا اللّه تفلحوا» آن‌ها را به سوی تشکیل امت واحده هدایت کند.
 
رئیس کمیته نمایندگان زن مسلمان اظهار داشت: دعوت اسلام علاوه بر جهان شمول و مکان شمول و زمان شمول بودن، جنسیت نیز نمی‌شناسد بلکه خلقت زن و مرد را از یک سرشت از نسل واحده می‌داند، راه پیشرفت و تعالی و سیر به سوی خلیفه الله شدن را برای تمامی انسان‌ها اعم از زن و مرد باز گذاشته است.
 
افتخاری ادامه داد: خداوند در سفر از خاک به افلاک، مرد و زن را هم سو و رفیق و نه رقیب یکدیگر قرار داده است تا هر یک از کاستی‌های یکدیگر را بپوشانند اما در تاریخ بشر به دلیل مردم سالاری حاکم بر جوامع پیوسته زن علی رغم قابلیت‌ها و استعدادهای فراوان تحت سلطه و سیطره قرار گرفته است.
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر ادامه داد: گاه هم چون جاهلیت جسم او را در خاک مدفون کرده‌اند و گاه در جاهلیت مدرن و در هزاره سوم با تکرار شیطنت و تشویق او بر برهنگی و استفاده ابزاری از وی در فیلم‌های سینمایی و تبلیغاتی و جلوه‌های اجتماعی نامناسب کرامت و شخصیت او را ترور و زنده به گور کرده‌اند که این در حالی که ما برگزیدگان ملت‌ها حول محور اسلام دور یکدیگر جمع شده‌ایم و باید خود را به یک یک آیات قرآن و ارزشمند و حیات بخش دنیا و آخرت نزدیک کنیم.

وی اظهار داشت: باید خود را پاسخگوی زنان و مردان جهان اسلام و مدافع آنان و بلکه تمامی زنان عالم بدانیم و باید توجه داشته باشیم که نقش وجودی این همایش مقابله با افراط و تفریط است و بلکه واقع نگری از مقام انسان‌ها اعم از زنان و مردان است چرا که انسان تاریخ ساز پاسخگو مسئول و تاثیرگذار و در عین حال دارای حق و تکلیف است.  
 
رئیس کمیته نمایندگان زن مسلمان ادامه داد: نگاهی معتدل و کامل که نه در نگرش تحقیر آمیز گذشته به زن بلکه برای او هیچ حقوقی در نظر گرفته نمی‌شود و در نگاه فمنیستی امروز که هم چون کودک و محجور هیچ مسئولیتی را برای وی لحاظ نمی‌کند، نگرش اسلام به زن  با هر دو نگاه افراطی و تفریطی که پیوسته به ضرر تمامی افراد جامعه به ویژه زنان بوده است، مغایرت دارد.
 
افتخاری اظهار داشت: از این رو است که باید ما اعضای پارلمانی کشورهای اسلامی با عنایت به روایات شریفه قرآن و عترت روی آوریم و آن را شاخص ارزیابی پیشرفت و یا عقب ماندگی خویش قرار دهیم و با یک چشم به وضعیت کنونی خویش بنگیریم و با چشمی دیگر به جایگاه والا و کرامتی که 14 قرن قبل اسلام در قالب استقلال و حق بهره‌مندی اقتصادی سیاسی فرهنگی آموزشی و اجتماعی برای زنان مسلمان ترسیم کرد نگاه کنیم و این سوال را از خود بپرسیم که آیا امروز تمام مسلمانان توانسته‌اند در کشورهای اسلامی و غیراسلامی به این حق دست یابند.
 
رئیس کمیته نمایندگان زن مسلمان افزود: آیا جز این است که حتی در بعضی کشورهای اسلامی زنان از داشتن شناسنامه و هویت مستقل محروم هستند؟ و از آن بستر کسانی که با نام اسلام جان، مال و ناموس برادر مسلمان خویش را مورد هتک حرمت قرار می‌دهند و دردآورتر آن که همین مسلمانان نماهای امروز از سوی دشمنان اسلام و مدافعان صهیونیسم بین‌المللی نه تنها به نقض حقوق بشر و پرورش و حمایت از تروریسم متهم می‌شوند بلکه گاه گاهی از نوازش و جوایز آن‌ها نیز بهره‌مند می‌گردند.
 
وی ادامه داد: اما اگر در کشور احکام قرآنی الهی عفاف حجاب پیدا شود قطع نامه‌هایی به عنوان حقوق بشر تبعیض و مسائلی از این دست علیه آنان صادر می‌شود آیا چیزی جز پراکندگی نخبگان جهان اسلام عامل آن هستند لذا آیا زمان آن نرسیده است که به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرمودند "مسلمانان ید واحدی هستند" عمل کنیم.
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر تاکید کرد: وظیفه ما نمایندگان پارلمانی کشورهای اسلامی چیست؟ آیا وقت آن نرسیده است که با تصویب قوانینی متعالی و متکامل و منطبق با قرآن و سنت که مطهر به غنای تعالیم اسلامی است را به دنیا معرفی کنیم و از آلام جهان اسلام و بلکه جهان بشریت بکاهیم.  
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر در پایان خاطر نشان کرد: آیا وقت آن نرسیده که با گرد آمدن حول کلمه توحید و ایجاد یک صدایی در جهان اسلام آن هم از تریبون پارلمان‌های کشورهای اسلامی به کلمه توحید و تعالیم اسلامی تحقق بخشیم.

انتهای پیام/




برچسب ها: فراکسیون ، زنان ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.