سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

واگذاری 17 هزار واحد مسکن مهر در نیمه نخست سال آینده

استاندار اردبیل گفت: 17 هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده در استان اردبیل تا نیمه نخست سال آینده تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش دیروز در جلسه شورای مسکن در اردبیل اظهار داشت: این واحدهای مسکونی قرار است با تأمین منابع اعتباری از سوی صاحبان واحدها و پرداخت تسهیلات مورد نظر از سوی بانک‌های عامل و همچنین شرکت‌های خدمات‌رسان تکمیل و در نیمه نخست سال آینده به تدریج تحویل متقاضیان شود.

وی با بیان اینکه در انجام تعهدات مسکن مهر در قبال خانه‌دار شدن مردم وفادار بوده و به شکل کامل واحدها را تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌کنیم، تصریح کرد: قرار نیست واحدها به صورت نیمه تمام و یا با پیشرفتی متفاوت به مردم واگذار شود چرا که از لحظه پرداخت پول مردم در انتظار بودند که صاحب خانه شده و از بی‌سر و سامانی خارج شوند و هیچ شایسته نیست در چنین شرایطی که امیدواری به وجود آمده برخی اقدامات ما زمینه ناامیدی را فراهم کند.

رئیس شورای مسکن استان در مورد بهسازی مسکن‌های روستایی با بیان اینکه مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی بسیاری از آسیب‌ها و اتفاقات ناگوار در سوانح طبیعی را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: بهسازی واحدهای مسکونی روستایی کار ارزشمندی است و سبب جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به شهرها شده و سبب ماندگاری عوامل تولید در روستاها و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود.

خدابخش تعداد واحدهای مسکن مهر احداث شده در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت را 53 هزار و 700 واحد عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد 36 هزار و 700 واحد تاکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده و 17 هزار واحد باقی‌مانده نیز در حال اجرا است که امیدواریم با مشارکت و همکاری دست‌اندرکاران امر تا نیمهنخست سال 93 تکمیل و به افراد واجد شرایط واگذار شود.

استاندار اردبیل در ادامه افزود: از سهمیه8 هزار واحد مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی استان تعداد4 هزار و 457 واحد مسکونی تاکنون در روستاها مقاوم‌سازی شده به طوری که 65 درصد آن منجر به انعقاد قرارداد شده و انتظار می‌رود که صددرصد سهمیه انعقاد قرارداد با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، واگذاری ، مسکن ، مهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.