سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

بررسی احداث پالایشگاه در چابهار

در دیدار با مدیران شرکت پتروچین پارس با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار چگونگی احداث پالایشگاه مطرح شد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، در جلسه ی هیات چینی- ایرانی سرمایه گذاری پتروچین پارس در چابهار با مهندس مبارکی مدیرعامل سازمان و مدیران اقتصادی منطقه احداث پالایشگاه نفت فوق سنگین توسط شرکت مذکور موردموافقت قرار گرفت.

حامدعلی مبارکی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز با استقبال از طرح های سرمایه گذاری از تسهیلات ویژه ای که این سازمان برای جذب سرمایه گذاران در نظر گرفته خبر داد و گفت: انتخاب شما، انتخابی به جا و عقلایی است هم از لحاظ سهولت دسترسی به آبهای آزاد و هم از لحاظ خدمت به مردم منطقه و می تواند پاسخگوی شما در این امر باشد.

وی با اشاره به پتانسیل های منطقه و اتصال به اقیانوس از تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران همه کشورها که به دلیل شرایط خاص چابهار علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک و استفاده از مزیت های مهم تجاری ایران می باشند دعوت کرد.

وی تصریح کرد : با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید در خصوص ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری امیدواریم این پروژه به عمران و آبادانی منطقه کمک نماید و ما در این منطقه با تیم کاری آماده هر نوع همکاری در چارچوب قوانین مناطق آزاد می باشیم.

مدیرعامل سازمان با تاکید به بحث زیست محیطی گفت: گرفتن مجوزهای محیط زیست بسیار حائز اهمیت و اخذ تاییدیه آن ضروری است وی همچنین در ادامه از آمادگی این منطقه در امر گردشگری باتوجه به شرایط اقلیمی و پتانسیل های طبیعی خبر داد.

گفتنی است : شرکت پتروچین پارس شرکتی ایرانی – چینی است که 51 درصد سهام ایرانی و 49 درصد چینی می باشد و مجوز احداث پالایشگاه نفت فوق سنگین با جانمایی 30 هکتار به صورت موقت و 31 هکتار ذخیره با اشتغالزایی مستقیم 250 نفر و 1200 نفر غیر مستقیم را دارا می باشد. همچنین فرآورده های آن مازوت، قیر، دیزل، نفتا و نفت سفید است که از 10 اسفند 92 با اخذ مجوزهای لازم و علی الخصوص زیست محیطی با حضور مقامات ایرانی – چینی و تیم مهندسی آغاز و در طی یکسال به بهره برداری خواهد رسید./

 

برچسب ها: احداث ، پالایشگاه ، چابهار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.