سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدیدترین دستاورد سازمان بهره‌وری انرژی ایران؛

پایش آنلاین زیست محیطی نیروگاه‌های حرارتی

مدیر دفتر محیط زیست سازمان بهره‌وری انرژی ایران گفت: راه‌اندازی سامانه پایش زیست محیطی نیروگاه‌های حرارتی منجر به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خواهد شد.

صمدی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان بهره‌وری انرژی ایران یکسری فعالیت‌های بهره وری دارد که منجر به کاهش آلودگی های زیست محیطی می‌شود.
 
وی از ارائه سامانه پایش زیست محیطی نیروگاه‌های حرارتی در نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: با راه اندازی این سامانه کلیه نیروگاه‌های حرارتی کشور می‌توانند وارد این سامانه شوند و اطلاعات آلودگی‌های آب، هوا، پساب و صدا را از طریق آنلاین برای ما ارسال کنند.
 
مدیر دفتر محیط زیست سازمان بهره‌وری انرژی ایران ادامه داد: پس از ارسال داده‌ها ما آنها را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و سپس گزارش را به مسئولان مربوطه جهت اقدامات لازم ارائه می‌دهیم.
 
صمدی در خصوص سایر طرح‌های این سازمان گفت: همچنین طی سال‌های گذشته طرحی در خصوص مکان یابی نیروگاه‌های حرارتی با استفاده از سیستم GIF انجام دادیم اما جدیدا به نتیجه رسیده است.
 
وی ادامه داد: همانطور که می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است به این نتیجه رسیده‌ایم که مکان یابی برای نیروگاه‌های حرارتی اگرچه سبب کاهش آلودگی آنها نمی‌شود اما باعث می‌شود نیروگاه‌ها در مکانی مستقر شوند که در آینده اثرات مخرب زیست محیطی آنها کمتر شود.
انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.