سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی:

افزایش 35 سانتی متری آب دریاچه ارومیه نسبت به 6 ماه گذشته / ارائه گزارشی از روند پروژه احیای دریاچه طی دو ماه آینده به رئیس جمهور

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت دریاچه ارومیه مناسب نیست گفت: بیش از 85 درصد مساحت دریاچه تبدیل به شوره زار شده است.

عباس‌نژاد در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: آرتیمیا که جز عناصر اصلی تنوع زیستی دریاچه بود از بین رفته و تنها تعداد اندکی از آنها در  رودخانه‌ها زیست می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه تالاب‌ها و دریاچه در وضعیت مناسبی نیستند افزود: اما خوشبختانه دولت تدبیر و امید تلاش ویژه‌ای در این خصوص دارند. همچنین با تاکید و دستور اکید رئیس‌جمهور ستاد ویژه‌ای تشکیل شد که دکتر کلانتری مسئول این ستاد هستند.
 
مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه گفت: همچنین پروژه‌های 19 گانه مصوب شده و کارهای اجرایی هم پیگیری می‌شود امیدواریم با توجه به پیگیری‌هایی که از طرف سازمان انجام می‌شود شاهد این باشیم که در آینده‌ای نزدیک پروژه‌ها به بهره برداری برسد و دریاچه آبگیری شود.
 
عباس‌نژاد با اشاره به روند پیگیری پروژه‌های احیای دریاچه اذعان داشت: تا دو ماه دیگر باید گزارش ویژه‌ای از نحوه اجرای پروژه‌ها خدمت رئیس‌جمهور ارائه شود.
 
وی در پایان با اشاره به وضعیت آب دریاچه خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته دریاچه با کاهش 41 سانتی متری مواجه بوده اما خوشبختانه نسبت به تابستان 35 سانتی متر افزایش داشته است.
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: دریاچه ، ارومیه ، احیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.