سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش فشار اتحادیه اروپا بر رژیم صهیونیستی برای پذیرش قرارداد سازش با فلسطینیان

اتحادیه اروپا فشارها بر رژیم صهیونیستی برای پذیرش قرارداد سازش با فلسطینیان را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه"، لارس فابورگ-آندرسن سفیر اتحادیه اروپا در تل آویو در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" تصریح کرد که طرفی که در پایان مسئول شکست مذاکرات سازش بین فلسطین و اسرائیل شناخته شود باید منتظر عواقب آن باشد. این واضح است که ما حرفهایی را که می زنیم به عمل تبدیل خواهیم کرد.

وی در عین حال خاطر نشان کرد که در حال حاضر یک تحریم کالاهای اسرائیلی و طرحی در این راستا مد نظر ما نیست و این امر ضروری نیست.همین اندازه کافی است که شرکت‌های خصوصی مشکلاتی را که از مناسبات تجاری با شهرکهای اسرائیلی ناشی می شود را اعلام کنند. به این ترتیب مصرف کنندگان خودشان با رفتارهایشان از بازارهای اسرائیلی کناره گیری می‌کنند و رژِیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی می شود.

وی افزود: یک چنین تحریم غیر رسمی در بسیاری از مناطق اشغالی در حال حاضر به وقوع پیوسته است که نه از طرف سازمان‌های اروپایی بلکه توسط شرکت های خصوصی و صندوق‌های بازنشستگی دولتی رخ داده است. همچنین زنجیره‌های خرده فروشی آلمانی نیز در این تحریم‌ها شرکت دارند.

بر اساس اطلاعات روزنامه "فرانکفورتر آلکماینه" انگلیس، دانمارک ، سوئیس و کشور اسکاندیناوی درخواست کرده اند که تولیدات وارد شده از سرزمین‌های اشغالی مشخص شده و دیگر معاف از عوارض گمرک نباشند. اتحادیه اروپا در حال آماده سازی برچسب‌های خاص برای این کالاها است.

وزیر امور استراتژِیک رژیم صهیونیستی درباره چنین اقداماتی از طرف اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و در این باره اظهار داشته است که البته تحریم هنوز یک پدیده حاشیه‌ای اما در عین حال یک تهدید جدی برای اسرائیل است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.