سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

فعالیت هشت هزار شورای حل اختلاف در کشور

هشت هزار شورای حل اختلاف در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد بیش از چهار هزار و 700 شورا در شهرها و بقیه در روستاها، با توجه به نیاز جامعه در حال فعالیت هستند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رئیس مراکز امور شوراهای حل اختلاف کشور در جمع اصحاب رسانه گفت: شوراهای حل اختلاف در زمینه ی کاهش حضور مردم به دادگستری ها نقش موثری داشته و 50 درصد بروندهای تولید شده وارد این نهاد می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی با بیان فعالیت 15 هزار نفر فعال در این مراکز گفت: از این تعداد تاکنون ده هزار نفر بیمه کامل بازنشستگی و درمان شدند بیمه ی بقیه نیز در دست اجراست.

وی با اشاره به کاهش آمار برونده های رسیده به مراکز شورای حل اختلاف کشور افزود: در سال 89 این آمار چهار میلیون و 200 هزار برونده، در سال 90 سه ملیون و 940 هزار برونده، در سال 91 سه ملیون و 95 هزار برونده و در 9 ماهه ی اول امسال دو میلیون و ششصد هزار برونده بوده که تا بایان سال 3/6 درصد کاهش می یابد.

وی با تاکید بر وظیفه ی اصلی این نهاد ادامه داد: کار مراکز شوراهای حل اختلاف ایجاد و گسترش فرهنگ صلح و سارش است و تا کنون در برخی از استانها 68 درصد و در بعضی دیگر 20 درصد و میانگین کل کشور 35 درصد توفیق در این خصوص حاصل شده است.

رئیس مراکز امور شوراهای حل اختلاف کشور تصریح کرد: ایجاد روحیه ی صلح و سازش در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است که باید از مسئولان طراز بالا به سمت بایین با رفتار و کردارشان عملی شود، این مهم باتوجه به آموزه های دینی و خصلت های ایرانیان و مسلمانان از بین رفتنی نیست و اگر شوراها به سمت ریش سفیدی قدیمی بیش برود تاثیر بیشتری دارد.

وی همچنین با اشاره به آمار بالای ارجاع برونده ها به دادگستری های کشور افزود: به دلیل کمبود قاضی در دادگستری ها، شوراهای حل اختلاف به کمک دادگستری ها رفته اند و این در حالی است که وظیفه ی اصلی آنها ایجاد روحیه ی صلح و سازش در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی ادامه داد: قانون شوراهای حل اختلاف همان قانون آزمایشی سابق است و در حال حاضر نیز اجرا می شود و این در حالی است که رئیس قوه ی قضائیه ی کشور لایحه ی اصلاح قانون را ارائه داده و منتظر هستیم تا به مجلس شورای اسلامی برای تصویب برود.

او در بایان به فعالیت هشت هزار شورای حل اختلاف در کشور اشاره کرد و گفت از این تعداد بیش از چهار هزار و 700 شورا در شهرها و بقیه در روستاها، با توجه به نیاز جامعه در حال فعالیت هستند./

برچسب ها: اختلاف ، کشور ، شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.