سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/معاون وزیر نیرو:

400 ميليارد تومان نياز طرح هاي نيمه تمام صنعت آب

معاون وزیر نیرو در امور آب و آب و فاضلاب در بازدید از طرحهای آبرسانی قزوین گفت:این طرحهای نیمه تمام شامل سد ، شبکه آبرسانی شهری و روستایی و تجهیزات آبی است که طبق بررسی های صورت گرفته و اولویت بندی می توان با برنامه ریزی برخی از این طرح ها را زودتر به اتمام رساند.

 


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

 
رحیم میدانی بااشاره به بازسازی شبکه‌های فرسوده آبرسانی افزود:تاسیسات شبکه های توزیع آب کشور نیازمندتعمیراساسی است زیرا بعضی شبکه ها40 تا50 سال پیش ساخته شده است که نیازبه بازسازی دارد.
وی با اشاره به برداشتهای بی رویه و حفر چاههای غیرمجاز گفت : این برداشت های غیر مجاز ، موجب بروز مشکل در تامین منابع آبی می شود .
وی گفت:وجود50 هزارحلقه چاه غیرمجاز در ارومیه با حدود600 میلیون متر مکعب برداشت غیرمجاز ، یکی از عوامل بحران از جمله خشک شدن دریاچه ارومیه است .
معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه 99 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار دارد ، افزود: در بخش روستایی این میزان 72 درصد است که نیازمند توجه بیشتر به این بخش را دارد .
میدانی گفت : در ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب هم نسبت به آب آشامیدنی وضع مطلوب نیست.
وی افزود :جمعیت پوششی در بخش تصفیه خانه های فاضلاب حدود 45 است.
معاون وزیر نیرو یکی از اولویتهای این وزارتخانه را توجه به طرحهای آبرسانی شهری و روستایی اعلام کرد و گفت: در بخش روستایی ردیف ملی200 میلیارد تومانی درلایحه دولت ایجاد شدکه با توجه ویژه نمایندگان مجلس 150 میلیارد تومان هم به آن اضافه شد. /


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.