سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

تشویق تولیدکنندگان کشمش به دریافت گواهی بین‌المللی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: یکی از مواردی که در رفع مشکلات و بهبود وضعیت تولید و صادرات کشمش این استان می‌تواند مؤثر باشد، تشویق تولیدکنندگان کشمش به دریافت گواهینامه بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 علیرضا کشاورز قاسمی  در دومین جلسه شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه شورا تاکنون چندین جلسه برای بررسی ظرفیت‌ها و موانع موجود در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی و کشاورزی استان برگزار کرده‌اند.

وی افزود: کمیته کشاورزی با توجه به اهمیتی که دشت قزوین در کشاورزی استان و کشور دارد، باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اضافه کرد: موضوعات تخصصی که در کمیته‌های تخصصی شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد، اولویت‌بندی شده و سعی می‌شود برای هر یک از آن‌ها راهکاری ارائه شود.

کشاورز قاسمی عنوان کرد: با توجه به ضرورت جذب سرمایه‌گذار در استان قزوین سعی شده پروژه‌هایی برای سرمایه‌گذاری در استان تعریف شود و برای معرفی پروژه‌ها از بخش خصوصی دعوت به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: کارگروه ویژه‌ای برای بررسی پروژه‌های تعریف شده انتخاب شده که به صورت همزمان برای معرفی طرح‌ها به بخش خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین بیان کرد: انتظار می‌رود با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مجموعه کارشناسی شده‌ای از پروژه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در استان قزوین در سال 93 در اختیار بخش‌های خصوصی و دولتی قرار گیرد.

کشاورز قاسمی با اشاره به بررسی ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: ظرف مدت یک ماه این ماده قانونی توسط کمیته‌های مختلف در استان قزوین مورد بررسی قرار گرفته و راهکاری پیشنهادی برای رفع موانعی که وجود دارد، در شورای مرکزی گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل انجمن کشمش در استان قزوین ابراز کرد: اتاق بازرگانی قزوین تاکنون دو بار اقدام به تشکیل این انجمن کرده که یک بار با وجود تشکیل انجمن به دلیل عدم تفاهم اعضا منحل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین افزود: پس از آن اتاق بازرگانی قزوین با همکاری اتاق ایران اساسنامه‌ای تدوین کرد و مقرر شد هیئت مدیره هفت نفره این انجمن از باغداران، کارخانه‌داران و صادرکنندگان کشمش تشکیل شود که این بار نیز موفقیتی حاصل نشد.

کشاورز قاسمی اضافه کرد: مهم‌ترین علت عدم موفقیت در تشکیل انجمن کشمش در استان قزوین اختلافات داخلی بین اعضای این انجمن بود.

وی ادامه داد: بهترین راهکار برای رفع این مشکل آن است که دپارتمان کشمش استان قزوین در ذیل کمیته کشاورزی شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت تشکیل شده و این کمیته عهده‌دار اصلی این انجمن باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اظهار کرد: در این صورت با انتخاب هیئت مدیره عالم، دلسوز و هماهنگ می‌توان به موفقیت‌های چشمگیری در بخش کشمش استان قزوین کسب کرد.

کشاورز قاسمی عنوان کرد: ایجاد تشکل انجمن کشمش، احیای پرداخت جوایز صادراتی، تشویق تولیدکنندگان کشمش به دریافت گواهی بین‌المللی و توجه به بسته‌بندی مطابق سلیقه مشتری خارج از کشور از مسائلی است که می‌تواند به کاهش مشکلات این بخش کمک کند.

کشاورز قاسمی با اشاره به برخی از موازی کاری‌ها در نظارت بر محصولات تولیدی کارخانجات خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد و علوم پزشکی در برخی از موارد در امر نظارت بر محصولات تولیدی کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی موازی‌کاری می‌کنند.

وی افزود: برای رفع این موازی کاری مقرر شده که از یک مسئول فنی و یک مسئول کنترل کیفی برای نظارت بر تولیدات کارخانجات استفاده شود که مورد تأیید هر دو دستگاه اجرایی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اضافه کرد: در موارد خاص نیز مقرر شده که کمیته صنعت و معدن شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت با حضور نمایندگان ادارات استاندارد و نظارت و اتاق بازرگانی برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مورد نیاز تشکیل جلسه دهد.

کشاورز قاسمی یادآور شد: در سایر موارد قانونی که در دستور کار هر دو دستگاه اجرایی قرار دارد و موجب موازی کاری شده است، نیز با طرح موضوع در شورا و انتقال آن به شورای مرکزی گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.