سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیگ خواستار "اقدام فوری" شورای امنیت درباره سوریه شد/ اخضر ابراهیمی عذرخواهی کرد

وزیر امور خارجه انگلیس پس از پایان بی نتیجه اجلاس ژنو دو درباره سوریه، خواستار اقدام فوری شورای امنیت برای بررسی اوضاع انسانی در این کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین:ویلیام هیگ پس از پایان بی نتیجه مذاکرات ژنو میان هیات رسمی سوریه و مخالفان و مشخص نشدن زمان دور بعدی مذاکرات، در سخنانی مدعی شد که مسئول شکست مذاکرات ژنو 2 دولت سوریه است.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه سخنان خود، خواستار اقدام فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع انسانی در سوریه شد.

اخضر ابراهیمی نیز پیش از این به دلیل "بی ثمر بدون" اجلاس ژنو از همه مردم سوریه عذرخواهی کرد.

اخضر ابراهیمی فرستاده بین المللی به سوریه روز شنبه به علت عدم پیشرفت در گفتگوهای صلح ژنو و پایان بی نتیجه دور دوم این گفتگوها ، از مردم سوریه عذرخواهی کرد.  

این دیپلمات الجزایری گفت توافق در خصوص تخلیه ساکنان شهر تحت محاصره حمص امیدهایی به وجود آورده بود اما در گفتگوهای صلح ژنو بین گروههای مخالف و نمایندگان نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه تکرار نشد.  

ابراهیمی پس از این گفتگوها به خبرنگاران گفت : من خیلی خیلی متاسفم و از ملت سوریه که امیدهای بسیاری داشتند امید اینکه نتیجه ای در اینجا به دست بیاید ،‌ عذرخواهی می کنم.
  
وی افزود : معتقدم کار کوچکی درباره حمص انجام شد امید زیادی به ما داد که شاید این مسئله آغازی برای خروج از این بحران وحشتناک باشد.
  
وی اضافه کرد : نشست آخر دور دوم گفتگوهایی که روز شنبه برگزار شد همانند همه نشستهایی که برگزار کردیم بسیار دشوار بود اما درباره جدول کاری دور بعدی گفتگوها توافق کردیم.
  
ابراهیمی گفت : دو طرف باید پیش از برگزاری دور سوم درباره مسئولیتهای خود فکر کنند و دولت به ویژه باید با موضوع اصلی گفتگوها که تشکیل دولت انتقالی است موافقت کند.
  

انتهای پیام/
برچسب ها: ویلیام ، هیگ ، سوریه ، اجلاس ، ژنو ، شکست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.