سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنجال آفرینی محتوای ماده "حقوق بشر" در نظام آموزشی غزه

محتوای ماده درسی «حقوق بشر» در نظام آموزشی غزه،‌ اختلافاتی بین آنروا و وزارت آموزش و پرورش در غزه به وجود آورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ؛ نظام آموزشی در غزه بحرانی بین وزارت آموزش و پرورش و آژانس امداد و اشتغال فلسطینیان «آنروا» به وجود آورده است. این بحران پس از آن به وجود آمد که آنروا کتاب هایی برای ماده درسی حقوق بشر بین دانش آموزان توزیع کرده است که به گفته وزارت آموزش و پرورش در غزه اهداف خطرناکی را دنبال می کند. 

احمد غانم خبرنگار این شبکه در غزه در گزارشی در این باره با اشاره به این که وزارت آموزش و پرورش غزه معتقد است ماده حقوق بشر که آنروا برای کلاس های هفتم و هشتم تدریس می کند تخلف خطرناکی به شمار می رود افزود: آنگونه که وزارت آموزش و پرورش می گوید هدف از تدریس این ماده درسی از بین بردن فرهنگ دانش آموزان و متنفر کردن آنها از مقاومت و لطمه زدن به اصول ثابت ملی آنهاست. 

عماد الحدیدی مدیر روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش دولت غزه می گوید: وقتی می گویند «هر کس حق دارد برای فرار از ظلم به کشورهای دیگر پناه ببرد» در واقع این عبارت به منزله دعوت به مهاجرت داوطلبانه است.
 
در ادامه گزارش آمده است: آنروا این نکته را که این ماده درسی حاوی اهانت هایی مستقیم به ملت فلسطین باشد تکذیب کرده است. عدنان ابوحسنه سخنگوی آنروا گفت: در این ماده درسی هیچ اهانتی به ارزش ها و میراث و سنت های ملت فلسطین وجود ندارد. سوء تفاهم هایی درباره برخی از عبارات وجود دارد. آنروا یک نظر دارد و وزارت آموزش و پرورش نظر دیگری دارد. برای حل این مشکل دیدارهایی برگزار خواهد شد. 

در ادامه گزارش آمده است: وزارت آموزش و پرورش غزه در سال2000 اجازه داد این ماده درسی به عنوان یک ماده کمکی تدریس شود اما از نظر فلسطینیان عدم وجود مطالبی در این ماده درسی که به مبارزات مردم فلسطین اشاره کند، سوالات زیادی درباره اهداف آنروا به وجود آورده است. 

در پایان گزارش آمده است: با توجه به اعتراضات وزارت آموزش و پرورش غزه به این ماده درسی و تاکید آنروا بر پایبندی به میراث ملت فلسطین، به نظر می رسد تنش ها در این باره همچنان ادامه خواهد داشت تا بازنگری کاملی در مسئله صورت گیرد که در نهایت این ماده درسی یا حذف یا دستکم اصلاح خواهد شد.


انتهای پیام / 
برچسب ها: ماده ، اسرائیل ، جنجال ، غزه ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.