سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سفر آسیایی ولیعهد عربستان

ولیعهد عربستان شنبه سفر آسیایی خود را با دیدار از پاکستان آغاز می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، ولیعهد عربستان در سفر حدود 15 روزه خود از کشورهای پاکستان ، هند و ژاپن دیدار خواهد کرد.قرار است" سلمان بن عبد العزیز" امشب وارد اسلام آباد شود.

وی در سفر 3 روزه خود به پاکستان با "نواز شریف" نخست وزیر و "حسین ممنون" رئیس جمهور دیدار و از تعدادی از تأسیسات مهم دفاعی پاکستان بازدید خواهد کرد.

روزنامه انگلیسی زبان "بیزنس" رکورد چاپ پاکستان احتمال داد در سفر "سلمان بن عبد العزیز" به پاکستان چندین قرارداد تسلیحاتی و دفاعی بین دو کشور امضا شود.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت ولیعهد عربستان علاوه بر امضای قراردادهای دفاعی ، تبادل نظامی و همکاری در زمینه آموزشی درباره مبارزه با تروریسم نیز با مقامات پاکستانی گفتگو خواهد کرد.این منابع گفتند روابط دفاعی و امنیتی بین ریاض و اسلام آباد  می تواند به حفظ قدرت منطقه ای عربستان کمک کند.

ولیعهد عربستان نیمه ژانویه گذشته نیز از کارخانجات جنگی پاکستان از جمله کارخانه هواپیماسازی این کشور و هواپیمای جی اف 17 که تولید آن از سال 2013 آغاز شده است دیدار کرده بود.این هواپیما شباهت زیادی به هواپیمای اف 16 آمریکا دارد."نواز شریف" بر اهمیت بسیار زیادی که سفر "سلمان بن عبد العزیز" به اسلام آباد  دارد تأکید کرده است.وی معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان نیز است.

ولیعهد عربستان هجدهم  این ماه نیز وارد توکیو خواهد شد و در سفر سه روزه خود به ژاپن با نخست وزیر این کشور درباره تحولات منطقه و بین المل به ویژه اوضاع سوریه و پرونده هسته‌ای ایران و تقویت همکاری‌های دو کشور گفتگو خواهد کرد.

قرار است" سلمان بن عبد العزیز "به مدت 5 روز نیز درجزایر مالدیو حضور داشته باشد و سپس بیست و ششم این ماه به هند خواهد رفت.این منابع گفتند سفر ولیعهد عربستان به دهلی نو یک جهش قوی در روابط دو جانبه بین ریاض و دهلی نو خواهد بود و چندین توافقنامه در زمینه های مختلف دفاعی ، تجاری ، سرمایه گذاری و بخش انرژی امضا خواهد شد.

شماری از وزیران از جمله وزیر مشاور در امور خارجه ، وزیر بازرگانی ، وزیر اطلاع رسانی و وزیر اقتصاد و شماری از بازرگان ولیعهد عربستان را در این سفر پانزده روزه همراهی می‌کنند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.