سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق گزارش‌ها:

20 درصد مرگ ومیرها مرتبط با "رژیم غذایی" و فعالیت بدنی است

بر طبق گزارش‌های سازمان بهداشت و درمان جهانی حدود 20 درصد مرگ و میرها در دنیا به ویژه مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های مزمن، مرتبط با نوع "رژیم‌ غذایی" و میزان فعالیت و تحرک بدنی افراد در جوامع مختلف است.

مجید اباذری متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها، درصد بالایی از مرگ و میرها را در جهان شامل می‌شوند و با گذشت زمان موارد مرگ ناشی از این بیماری‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: البته بیماری‌های عفونی نیز همچنان شایع هستند و مرگ و میر بالایی را در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای فقیر ودر حال توسعه موجب می‌شوند.

اباذری با بیان اینکه "رژیم غذایی" نامناسب و عدم تحرک بدنی دو عامل اصلی و افزایش دهنده ابتلا به بیماری‌ها است، افزود: متاسفانه الگوی نامناسب زندگی و افزایش زندگی‌های شهر نشینی موجب شده که مردم کمتر به نوع تغذیه خود توجه داشته باشند و کمتر ورزش کنند.

وی تاکید کرد: بر طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی حدود 20درصد مرگ و میرها در دنیا به ویژه مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن و غیر واگیر، مرتبط با نوع رژیم غذایی و میزان فعالیت و تحرک بدنی افراد در جوامع مختلف است.

اباذری گفت: علاوه بر تغذیه نامناسب و عدم فعالیت بدنی، استعمال دخانیات به ویژه سیگار نیز عامل نزدیک به 15 درصد مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها است.

وی تصریح کرد: البته در برخی از جوامع و کشورها، تاثیر سیگار در ابتلا ه بیماری‌های مزمن و مرگ ناشی از این بیماری‌ها، بسیار بالاتر از 15 درصد است.

اباذری با اشاره به لزوم پیشگیری از بیماری‌ها و نارسایی‌ها و مزمن،‌خاطر نشان کرد: بر طبق بررسی‌های انجام شده و گزارش‌های موجود، درصد بالایی از موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های مزمنی که به دلیل مصرف سیگار، "رژیم غذایی" نامناسب و عدم فعالیت بدنی ایجاد شده‌اند، قابل پیشگیری و کنترل است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، مزمن ، قلبی ، عروقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.