سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روابط‌عمومي سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني کشور:

ایران، میزبان زمین شناسان بزرگ دنیا در نخستین "کنگره بین المللی علوم زمین"

سي و دومين گردهمايي و نخستين کنگره بين‌المللي تخصصي علوم‌زمين، 27 تا 30 بهمن به صورت همزمان در تهران و 11 مرکز استان‌ ميزبان زمين‌شناسان بزرگ دنيا خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني کشور، منوچهر قرشي دبير علمي اين گردهمايي و کنگره با بيان اينکه امسال سي و دومين گردهمايي علوم‌زمين کشور در قالب يک گردهمايي بين‌المللي برگزار خواهد شد، گفت: بيش از 2هزار و 598 مقاله به دبيرخانه گردهمايي ارسال شده است 56 داور به بررسي اين مقالات پرداختند که در نهايت 516 مقاله به صورت سخنراني و 1253 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وي از اعلام آمادگي بيش يکصد و پنجاه استاد و کارشناس بين‌المللي به منظور حضور در سي و دومين گردهمايي و نخستين کنگره بين‌المللي تخصصي علوم‌زمين خبر داد و افزود: اين گردهمايي بزرگ علمي با مشارکت متخصصان برجسته خارجي و داخلي و با همکاري 30 دانشگاه و 31 سازمان بين‌المللي با 11 رويکرد تخصصي مختلف در تهران و 11 مرکز استان برگزار مي‌شود و بيشتر کارشناسان خارجي با ارائه مقالات و سخنراني‌‌هاي خود به بررسي مسائل مختلف در حوزه عوم‌زمين خواهند پرداخت. 

اين استاد دانشگاه با بيان اينکه سي و دومين گردهمايي و نخستين کنگره بين‌المللي- تخصصي علوم زمين در نظر دارد کتاب برتر را در زمينه‌هاي مرتبط با رويکردهاي اين رويداد انتخاب و معرفي کند، تصريح کرد: تاکنون بيش از 44 کتاب مرتبط با مسائل علوم‌زمين کشور در بخش‌هاي تاليف، ترجمه و تاليف و ترجمه معرفي شده است ودر بگزاري کنگره تقدير بعمل خواهد آمد.

 به گفته دبير علمي سي و دومين گردهمايي و نخستين کنگره بين‌المللي تخصصي علوم‌زمين 1100 عکس ژئوتوريسم نيز به منظور حضور در مسابقه عکس اين نشست بزرگ علمي دريافت شده که هيات داوران پس از بررسي 10 اثر را به عنوان عکس‌ برتر، انتخاب و معرفي کردند و 120 اثر را نيز داراي شرايط مورد نظر براي حضور در نمايشگاه عکس تشخيص دادند.

دکتر قرشي همچنين از دريافت بيش از يکصد نمونه سنگ و کاني از سوي علاقه‌مندان خبر داد و گفت: مسابقه و نمايشگاه بهترين نمونه سنگ، کاني و فسيل نيز همزمان با سي و دومين گردهمايي و نخستين کنگره بين‌المللي تخصصي علوم‌زمين برپا خواهد شد. گفتني‌ست، نمونه منتخب بازديدکنندگان و همچنين عکس منتخب بازديدکنندگان نيز بر اساس انتخاب و راي بازديدکنندگان انتخاب و معرفي خواهد شد.

شايان ذکر است، همزمان با برگزاري سي و دومين گردهمايي و نخستين کنگره بين‌المللي تخصصي علوم‌زمين، نمايشگاه جنبي با حضور بخش‌‌ها، انجمن‌ها و شرکت‌هاي معتبر و بزرگ معدني و زمين‌شناسي برپا خواهد شد.

سي و دومين گرهمايي تخصصي و نخستين کنگره جهاني علوم زمين در قالب نشست‌هاي تخصصي با همکاري بخش خصوصي و دانشگاهي و چهارده وزارتخانه ذيربط برگزار مي‌شود که شامل اين موارد است :بنياد زمين شناسي در مشهد، زمين‌شناسي زمين‌لرزه، زلزله‌شناسي، مهندسي زلزله و زمين‌ساخت در تبريز، اکتشاف عناصر نادر خاکي در يزد، زمين‌شناسي نفت در اهواز، علوم‌زمين و آب در شيراز، اکتشاف کانسارهاي پنهان در کرمان، علوم‌زمين و ژئوفيزيک دريا، اقيانوس‌شناسي، آب‌هاي بين‌الملل و جنوبگان در چابهار، نجات درياچه اروميه در اروميه، زمين‌شناسي پزشکي، کشاورزي و زيست‌محيطي در گيلان ، علوم‌زمين و توسعه پايدار در مازندران، غارشناسي در همدان و همچنين اکتشاف ذخاير معدني فلزي و غيرفلزي، کانه‌آرايي و فرآوري مواد معدني، ژئوفيزيک هوايي، روش‌هاي آناليز دستگاهي، علوم‌زمين و افق‌هاي نو، ميراث زمين‌شناختي، آموزش علوم‌زمين، فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در معادن و صنايع‌معدني، اطلاعات زمين‌شناختي و فناوري اطلاعات، علوم‌زمين، جامعه و سهم بشريت و ژئوانفورماتيک و ژئومتيکس و گوهرها در تهران.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.