سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه ترکمنستان در نشست مطبوعاتی با ظریف:

پروژه‌های استراتژیک بزرگی میان ایران و ترکمنستان در دست بررسی است

وزیر خارجه ترکمنستان با بیان این که پروژه‌های استراتژیک بزرگی میان دو کشور در دست بررسی است، گفت: تاکنون برخی از این پروژه‌ها عملی شده و برخی از آن‌ها نیز در بلندمدت پیگیری خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "رشید مردوف" وزیر خارجه ترکمنستان در نشست مطبوعاتی مشترک با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از استقبال مقامات ایرانی و برنامه پرباری که برای هیئت ترکمنستانی در نظر گرفته شده گفت: هیئت حاضر در ایران شامل وزرای نفت، انرژی، حمل و نقل و صنعت و معدن می‌شود که مباحث بسیار راهبردی را در سفر خود به ایران برسی کند.
 
وی افزود: در خصوص همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور بحث‌های بسیار مفیدی مطرح شده و خواهد شد.
 
وزیر خارجه ترکمنستان با بیان این که ایران و ترکمنستان دو کشور همسایه و برادر هستند اظهار داشت: روابط این دو کشور دارای ریشه‌های تاریخی عمیقی هستند چرا که فرهنگ تاریخ و سنت‌های مشترکی میان ما وجود دارد و ما برپایه این مشترکات، روابط دو جانبه خود را می‌سازیم.
 
مردوف تاکید کرد: افتخار می‌کنیم به این که روابط ما با ایران در سطح بسیار بالایی است و این جوابگوی تمام مسائل دو کشور است.
 
وی با اشاره به سفر اخیر محمدجواد ظریف به ترکمنستان افزود: وی در سفر خود با رئیس‌جمهور کشور ترکمنستان دیدار داشتند که این دیدار در جو دوستی و صمیمت برگزار شد و در خلال آن طرفین توانستند به مسائل مختلفی از جمله شراکت دو کشور در موضوعات گوناگون بپردازند.
 
وی با اشاره به برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان در حاشیه سفر ظریف تاکید کرد: در این کمیسیون در خصوص روابط تجاری اقتصادی دو جانبه و هم چنین تعمیق روابط دو کشور مباحثی مطرح شد.  
 
وزیر خارجه ترکمنستان با بیان این که پروژه‌های استراتژیک بزرگی میان دو کشور در دست بررسی است، تصریح کرد: تاکنون برخی از این پروژه‌ها عملی شده و برخی از آن‌ها نیز در بلندمدت پیگیری خواهند شد.
 
مردوف اظهار داشت: در روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان برگزار شد.
 
وی افزود: تقریبا چند روز دیگر نمایشگاه کالاهای ایرانی در عشق آباد برگزار می‌شود که در آن بیش از 200 شرکت ایرانی شرکت می‌کنند.
 
مردوف در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال به همراه همکاران ایرانی خود بتوانیم ملاقات‌های مهم دیگری را نیز برگزار کرده و به تعمیق روابط دو کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، خارجه ، ترکمنستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.