سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این غذا را حتما در وعده صبحانه میل کنید

کله پاچه غذایی بسیار سنگین است که می‌تواند موجب مشکلات گوارشی شود، بنابراین بهتر است کله پاچه در وعده صبحانه استفاده شود اما مصرف آن در وعده شام می‌تواند موجب بی‌خوابی و ناراحتی‌های معده شود.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: کله پاچه یک غذای بسیار چرب و پر انرژی است و از پروتئین بالا و با کیفتی برخودار است. 

 این متخصص تغذیه اضافه کرد: البته کله پاچه سرشار از کلسترول است، کلسترول یکی از چربی‌هایی است که در رگ‌های خونی رسوب می‌کند و موجب گرفتگی آن می‌شود و می‌تواند در دراز مدت موجب سکته مغزی و قلبی شود، مقدار کلسترول مغز گاو گوسفند بسیار زیاد است و مغز گاو حدود ۱۲۰ گرم وزن دارد که حدود ۲ هزار میلی گرم کلسترول دارد و حدود ۱۳۰ کیلوگرم انرژی دارد. 

وی اضافه کرد: زبان گاو و گوسفند سرشار از ویتامین‌های گروه B، B۱۲ به ویژه ویتامین است و۱۰۰ گرم زبان گوساله حدود ۱۳۰ کیلوکالری انرژی و ۱۰۰ گرم زبان گوسفند حدود ۲۶۰ کیلو کالری انرژی دارد. 

صفوی اضافه کرد: کله پاچه غذایی بسیار سنگین است که می‌تواند موجب مشکلات گوارشی شود، بهتر است کله پاچه در وعده صبحانه استفاده شود و مصرف آن در وعده شام می‌تواند، موجب بی‌خوابی و ناراحتی معده شود. 

 این متخصص تغذیه اضافه کرد: برخی افراد در کله پزی‌ها از کله میش یا بز استفاده می‌کنند که طعم نامطلوبی دارد و نسبت به کله گوسفند ارزان‌تر است. 

صفوی اضافه کرد: باید برای خرید کله پاچه از مکان‌های مجاز استفاده شود و هر گونه بوی غیر طبیعی و نامطبوع و تغییر رنگ می‌تواند نشان از فاسد بودن کله پاچه باشد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.