سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ديدار وزير تحصيلات عاليه افغانستان با وزير بهداشت بررسی شد

گسترش همکاریهای آموزشي ایران و افغانستان

وزير تحصيلات عاليه افغانستان در رأس هيأتي با وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشورمان ديدار كرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر عبيداله عبيد در ديدار با وزير بهداشت خواستار اعزام دانشجويان علوم پزشكي افغانستان در مقاطع مختلف دكتراي حرفه اي و تخصصي در كليه رشته ها به ايران شد.

وی با اشاره به نیاز این کشور در يخش های كلينيكي، تخصصي و فوق تخصصي خواستار همكاري ايران در رشته هاي جراحي، قلب، دندانپزشكي، گوارش، چشم، گوش و حلق بيني و پرستاري و مامايي شد.

وزير تحصيلات عاليه افغانستان با تاكيد بر مشتركات فرهنگي بين دو كشور افزود: افغانستان با تركيه، هند، پاكستان  و چند كشور ديگر تبادل دانشجو دارد اما بدليل پيشرفت هاي چشمگير ايران بخصوص در زمينه پزشكي، همچنين رضايت والدين دانشجويان بويژه دختران براي تحصيل در ايران اسلامي خواستار اعزام دانشجو به ایران هستیم.

بنا بر اين گزارش وزير بهداشت ايران در اين ديدار با اشاره به فرهنگ و زبان مشترك بين دو كشور گفت: ما آماده هر گونه همكاري در جهت ارائه خدمات آموزشي و پزشكي و بهداشتي درماني هستیم.

دكتر هاشمي با تاكيد بر كيفيت آموزش در دانشگاه هاي ايران افزود: در حوزه تحصيلات پزشكي، فلوشيپ و دوره هايي كه مي تواند در انتقال مهارت ها مثمرثمر باشد آماده همكاري هستيم.

در این نشست مقرر شد با تشكيل كميته مشترك بين دو كشور جهت توسعه و تسريع در همكاري هاي مشترك در حوزه آموزش پزشكي، هر يك از طرفين نسبت به معرفي نماينده تام الختيار خود مبادرت كرده تا پس از مذاكرات و بررسي جزئيات همكاري ها در كليه زمينه هاي مربوطه به خصوص پذيرش دانشجويان و پزشكان افغانستان در سطوح، مقاطع و رشته هاي مورد نياز گروه پزشكي  نسبت به ارائه برنامه همكاري ها اقدام كنند.

گفتني است: در اين ديدار دكتر اسدي لاري مدير كل امور بين الملل، دكتر حسيني رييس اداره بورس هاي مركز خدمات آموزشي، دكتر اكبري دبير شوراي آموزش تخصصي داروسازي و كاظمي كارشناس ستاد افغانستان در وزارت امور خارجه نيز حضور داشتند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.