سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان سینمایی کشور:

سینما سازی باید قداست پیدا کند/شعار ما عدالت فرهنگی است!

رئیس سازمان سینمایی گفت: معتقدم سینما سازی مانند مدرسه سازی باید قداست پیدا کند و افراد متمکن باید از فعالیت های فرهنگی استقبال و در این حوزه ورود پیدا کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از کمیته اطلاع رسانی بخش استانی سی و دومین جشنواره فیلم فجر در خراسان شمالی،حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور، با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید شعار و رویکرد این وزارتخانه «عدالت فرهنگی و دسترسی مردم به کالای فرهنگی» است، اظهار داشت: از آن جایی که سینما صنعت پر هزینه ای است که مردم هزینه آن را می دهند، تصمیم گرفتیم تا جشنواره فیلم فجر را به استان ها ببریم تا لایه های مختلف اجتماع در سراسر کشور از این کالای فرهنگی بهره مند شوند.

وی با عنوان این مطلب که تحقق آرزوی مردم برای دسترسی به فیلم های جشنواره از دیگر اهدافی بود که با اکران فیلم های این دوره از جشنواره در استان ها دنبال می کردیم، افزود: حمایت های بی دریغ آقای «رحمانی فضلی»، وزیر کشور نیز در شکل گیری این حرکت بسیار موثر بود.

ایوبی همچنین در رابطه با دیجیتالی کردن سینماهای کشور، گفت: با توجه به فروش کم و هزینه های بالای کپی برای تهیه کنندگان نسبت به دیجیتالی کردن اقدام شد تا علاوه بر رونق سینماهای کشور مردم به طور هم زمان از فیلم های جشنواره بهره مند شوند.

وی افزود: امروزه سینماهای دنیا از مرز نگاتیو عبورکرده است و کیفیت فیلم ها با دیجیتالی کردن قابل مقایسه نیست و این امر در رونق سینماها تاثیرگذار است.

وی همچنین در رابطه با نحوه انتخاب فیلم ها و اجازه اکران برخی از آن ها در این دوره از جشنواره، گفت: افرادی که در این دوره دست به انتخاب زدند از افراد امین نظام و دغدغه مند در مسائل دینی و خانوادگی هستند و به جرأت می توان گفت فیلم ها از فیلتر قابل اعتمادی عبور کرده است.

رئیس سازمان سینمایی، آشتی مردم با سینما را یک فرآیند دانست و افزود: بخشی از این فرآیند در روز سلام سینما رقم خورد و بسیاری از افراد در این روز پایشان به سینما باز شد که قصد داریم این حرکت را با ضوابط و شرایط دیگری تداوم بخشیم.

ایوبی افزود: مؤسسه سینما شهر در راستای تجهیز سینما در صورت پیشگام شدن استانداری ها با بودجه عمومی و یا بخش خصوصی گام برمی دارد.

رییس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: اکران فیلم های جشنواره سی و دوم در استان ها نیز در فضا و ایام دهه فجر به طور قطع در رونق سینما و آشتی مردم با سینما اثرگذار است.

ایوبی تداوم این حرکت را در سال آینده منوط به بودجه و توان مالی وزارت خانه دانست.

حجت الله ایوبی که در گفتگویی تلفنی پاسخگوی خبرنگار کمیته اطلاع رسانی ما بود، با صراحت اعلام کرد: به صورت تلفنی به خبرنگاران پاسخ نمی دهم اما شنیدن نام خراسان شمالی و شناخت از قابلیت های آن، تمایل مرا به مصاحبه جلب کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.