سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

پرداخت ۷۵ درصد هزینه درمان از جیب مردم نشانه بی‌کفایتی بیمه‌‌ها

خدمات بیمه‌ای در کشور به صورت نیمه کاره و ناقص ارائه می‌شود و پرداخت ۷۵ درصد هزینه درمان از جیب مردم نشانه بی‌کفایتی بیمه‌ هاست.

دکتر احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خدمات بیمه‌ای در کشور به صورت نیمه کاره و ناقص ارائه می‌شود و پرداخت ۷۵ درصد هزینه درمان از جیب مردم نشانه بی‌کفایتی بیمه هاست. 

وی گفت: بیمه‌ها به صورت سلیقه‌ای خدمات دهی دارند و در مقوله داروی بیماران خاص و داروهای ناباروری و بسیاری از درمان‌های سنگین شانه خالی می‌کنند و از ارائه خدمات به بهانه نبود اعتبارات فرار می‌کنند. 

وی با بیان اینکه این موضوع برای اقشار آسیب‌پذیر و کسانی که زیر خط فقر قرار دارند٬بسیار شکننده است، خاطر نشان کرد:مشکل نظام بیمه‌ای چیزی نیست که با تخصیص اعتبارات حل شود بلکه نظام بیمه‌ای کشور در حدی ناقص است که با اندکی تغییر نرخ دارو فشاری دو چندان به بیماران وارد می‌شود. 

وی افزود: در هیچ کجای دنیا ۷۵ درصد هزینه‌های درمان از جیب بیماران پرداخت نمی‌شود جالب اینجاست که تعداد سازمان‌های بیمه گر کشورمان از دیگر کشور‌ها کمتر نباشد بیشتر هم هست و این نشانه عدم کفایت بیمه هاست. 

وی یاداور شد: وضعیت نظام بیمه‌ای به حدی تاسف بار است که بیش از نیمی از مشکلات حوزه سلامت برگرفته از ناکارآمدی بیمه هاست لذا ضرورت دارد نظام بیمه‌ای بازنگری و اصلاح شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۱:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
به نام او
با سلام
واقعا وضعیت بیمه بخصوص خدمات درمانی کشوری افتضاحه به حدی که برای استفاده از خدمات اماکن خصوصی از قبیل آزمایشگاه/رادیولوژی و ... چیزی کمتر از 20% از جیب بیمه پرداخت می گردد.و مابقی از جیب مردم بی دفاع