سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم اردن عليه طرح سازش جان کری تظاهراتی را برگزار کردند

مردم اردن در اعتراض به طرح وزیر امور خارجه آمریکا درباره سازش بین صهیونیست ها و فلسطینیان تظاهراتی برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، مردم اردن روز جمعه در اعتراض به طرح جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درباره سازش بین صهیونیست ها و فلسطینیان تظاهرات کردند.

طرفداران وابسته به احزاب سیاسی مختلف اردن ، گروه‌های ملی و تشکل‌های مردمی و جوانان  بعد از اقامه نماز جمعه در این تظاهرات شرکت کردند.

کمیته مقدماتی انجمن مردمی حمایت از اردن و فلسطین مردم را به حضور گسترده در این تظاهرات که از مقابل مسجد الحسینی در مرکز امان آغاز شد و به سوی میدان النخیل ادامه یافت فراخوانده بود.

تظاهرکنندگان طرح جان کری و هرگونه طرح دیگری را که با هدف مباح کردن اراضی فلسطینیان و مقدسات اسلامی و مسیحی ارائه شود محکوم و  آن را « توطئه بزرگ و خطر عظیمی که ملت فلسطین را تهدید می کند » توصیف کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین مقابله با موضوع موسوم به وطن جایگزین را نیز خواستار شدند و بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کردند.

تظاهر کنندگان فریاد زدند طرح جان کری برای برقراری صلح بین فلسطینیان و اسراییلی‌ها فقط « تامین کننده طرح توسعه طلبانه و اشغالگرانه رژیم صهیونیستی » است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.