سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترفند افزایش سرعت کامپیوتر در زمان کار با گوگل کروم +آموزش تصویری

آیا مرورگر گوگل کروم شما پردازش(Processes)های زیادی را انجام می دهد و این باعث کند شدن سیستم شما می شود؟ پس این مطلب را تا انتها بخوانید تا این مشکل شما هم حل شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر شما هم از کاربران مرورگر گوگل کروم هستید، حتما گاهی اوقات از کند شدن سرعت سیستم خود در حین استفاده از از گوگل کروم رنج برده اید.

اگر به پنجره Task Manager سیستم خود سر بزنید متوجه می شوید که گوگل کروم ،تعداد زیادی پردازش در حال اجرا دارد.اما چرا باید انقدر پردازش انجام دهد و آیا همه این پردازش ها ضروری است؟





در این مطلب به بررسی این علل و راه حل آن می پردازیم.

علل کندی سرعت در هنگام استفاده از کروم

همانطور که گفته شد، گوگل کروم از تعداد پردازش های زیادی استفاده می کند.تعداد این پردازش ها به عوامل زیادی بستگی دارد.عواملی از قبیل : تعداد سربرگ ها(Tabs9)،تعداد افزونه های نصب شده بر روی مرورگر(Extension)و .... .اما آیا همه این سربرگ ها و یا افزونه ها برای ما مهم هستند؟ و یا اصلا ما در زمان استفاده از برنامه کروم به همه این افزونه ها نیاز مندیم؟

اگر بتوانیم افزونه هایی را که در زمان استفاده از کروم،نیازی به آنها نداریم را غیر فعال نماییم،بخش بیشتری از سرعت سیستم به حالت اول باز میگردد.

راه حل چیست؟

گوگل کروم راهی را برای این مشکل نیز تعبیه کرده است.به طوری که شما می توانید افزونه هایی را که نیاز زمانی به آن ندارید را غیر فعال نمایید تا سرعت بیشتر در سیستم داشته باشید.این  راه نیز مانند Task Manager  کامپیوتر عمل می کند و شما می توانید تمامی افزونه های فعال، تب های در حال نمایش و..... را همراه با میزان استفاده آنها از CPU مشاهده و در صورت نیاز غیر فعال سازید.

شما به دو صورت می توانید به این پنجره دسترسی پیدا نمایید.

روش اول: با راست کلیک بر روی نوار عنوان مرورگر کروم و انتخاب گزینه Task Manager می توانید به این پنجره دسترسی داشته باشید.




روش دوم:
با استفاده از کلید ترکیبی Shift + Escp نیز به این پنجره دسترسی داشته باشید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.