سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

281 میلیون دلار کالا از گمرک استان قزوین صادر شد

مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: در 10 ماه امسال 365 هزار و 979 تن کالا به ارزش 281 میلیون دلار از گمرک استان به کشور های خارجی صادر شد.

 



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
ˈح
سین سالاریˈ با بیان اینکه 61 نوع کالا به خارج از کشور صادر شده است، افزود: این میزان صادرات از لحاظ وزن41 درصد و از لحاظ ارزش 30 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی اظهار کرد: عمده ترین کالاهایی که از گمرک استان صادر شده شامل صنعتی، موادشوینده، آهن آلات و فولاد، شیشه، مصنوعات مسی، محصولات شیمیایی، کاشی وسرامیک، سایرکالاهای برقی، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، موکت، کشمش و غیره است.

این مسوول، مقصد کالاهای صادر شده را کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، ایتالیا، تاجیکستان، گرجستان، آلمان، ارمنستان عنوان کرد.

سالاری ادامه داد: کالاهای وارداتی شامل کمپرسور، کشنده تریلر و قطعات منفصله ، محور و زیربندی تریلر، سواری، قطعات کولر خودرو، قطعات تابلوی برق، موادشوینده، پاکت چند لایه ، ورق آهن رنگی، مواد خوراکی پودری و مشابه است.

وی، از ترخیص 75 هزار و 984 تن کالا به ارزش 363 میلیون دلار در 10 ماه امسال خبر داد و افزود: این میزان از لحاظ وزن 17 درصد و از نظر ارزش نیز 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

سالاری اضافه کرد: کالاهای وارداتی از کشورهای امارات، چین، ترکیه، کره، آلمان، ایتالیا، تایوان، هلند،سنگاپور، اسپانیا، سوئیس، سوئد، هند، اتریش، فرانسه به این گمرک وارد شده است.

وی اضافه کرد: گمرک استان قزوین دراین مدت مبلغ یکهزار و 331 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان قزوین، تعداد پرونده های حقوقی و قضایی تشکیل شده در این مدت را 290 فقره به ارزش 29 میلیاردریال و جریمه تعیینی را 75 میلیارد ریال ذکر کرد.

وی یادآور شد: تعداد 613 بسته پستی به ارزش 825 میلیون ریال از دایره امانات پستی این گمرک ارزیابی و به خارج از کشور ارسال و همچنین 624 بسته پستی از سایر کشورها به ارزش 296 میلیون ریال وارد و پس از ارزیابی ترخیص شده است./

برچسب ها: کالا ، گمرک ، صادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.