سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسازی بافت های فرسوده بر مبنای الگوی معماری اسلامی ایرانی / تاکید بر رویکرد اجتماعی در نوسازی بافت های فرسوده

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شهرسازی اسلامی ایرانی، تصریح کرد: این سازمان فرآیند نوسازی بافت های فرسوده را بر مبنای الگوی معماری اسلامی ایرانی و طبق مبانی شهرسازی استاندارد با جدیت دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس علیرضا جعفری با بیان این مطلب گفت : از آنجا که نمی توان نسخه ای واحد برای نوسازی بافت های فرسوده تدوین کرد و هر منطقه و هر محله شرایط و موقعیت های خاص خود را داراست، ، قطعا با ید از راه های مختلف از جمله بازدید های میدانی از سطح محلات ضمن شناسایی موانع و مشکلات نوسازی در هر محله، سند نوسازی محله طراحی و تدوین شده و در دستور کار قرار گیرد.
 
جعفری با  اشاره به تأکید شهردار تهران مبنی بر بسترسازی جهت نوسازی مردمی، اظهار کرد: تجربیات مختلفی در عرصه نوسازی بافت های فرسوده وجود دارد اما راه حل نوسازی بافت‌های فرسوده از حالت تک بعدی و صرفاً شهرسازانه به راه حل‌های تلفیقی توأم با پیوندهای اجتماعی سوق داده شده تا با رویکرد اجتماعی به نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخته شود.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نقش و جایگاه دفا‌تر خدمات نوسازی را در این زمینه بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: دفا‌تر خدمات نوسازی به عنوان بازوهای امین شهرداری مناطق، با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه،  شهروندان را جهت نوسازی بافت‌ های فرسوده ترغیب می کنند.
 
جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شهرسازی اسلامی ایرانی، تصریح کرد: سازمان نوسازی شهر تهران فرآیند نوسازی بافت های فرسوده را بر مبنای الگوی معماری اسلامی ایرانی و طبق  مبانی شهرسازی استاندارد  با جدیت دنبال می کند.
 
وی رویکرد اجتماعی، شهرسازی و برنامه ریزی را بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد تا با همت جمعی، حساسیت کلیه مدیران در سطوح مختلف مدیریت شهری نسبت به نوسازی بافت های فرسوده بیشتر از گذشته شود و  نوسازی بافت های فرسوده با نگاه و مدیریت جهادی با شتاب بیشتری نسبت به گذشته دنبال شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: نوسازی ، فرسوده ، الگو ، معماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.