سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی حماس کجاست؟

یک روزنامه صهیونیستی پرسید: سخنگوی حماس کجا است؟ بازار شایعات درباره علت ناپدید شدن مرموز" ایمن طاها "داغ شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آو اسرائیل،  در حالی که مدتی است از" ایمن طاها" خبری نیست و شایعاتی مبنی بر دستگیری وی توسط گردان "القسام" حماس به علت فسادهای گسترده مالی یا اخلاقی پخش شده است، در روز چهارشنبه برادر او در پیامی ویدیویی که در پایگاه اینترنتی یوتوب بارگذاری کرد، توضیحاتی در این زمینه داد و تلاش کرد از برادر خود رفع اتهام کند. 

این منبع افزود:" ایمن طاها"، یکی از بنیانگذاران حماس و سخنگوی کنونی آن، دو هفته پیش در جاده‌ای میان خان یونس و رفح متوقف، ربوده و به جایگاهی نامعلوم برده شد. 

منابع آگاه به روزنامه الایام، ارگان رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین، گفتند:" ایمن طاها" به علت تخلفات اخلاقی و مالی دستگیر شده است. 

با این حال، تاکنون حماس از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده و حتی مقامات این حزب را نیز در این رابطه در تاریکی نگه داشته است و هیچ اطلاعاتی به آنان درباره سرنوشت طاها یا محل نگهداری کنونی او نداده است. 

در عین حال، همان منابع آگاه به روزنامه الایام گفتند: "طاها" مظنون به خریداری ویلاهایی در غزه با پول‌های اختلاس شده است. 

در روز گذشته، "حسن طاها"، برادر ایمن، در تصاویری ویدیویی که از خودش در سایت یوتوب منتشر کرده است، توضیح داد: "ایمن طاها" به مأموریتی سرّی از سوی حماس، به مصر یا فراتر از آن، رفته است. 

وی افزود: ایمن طاها که با اجازه حماس به این مأموریت رفته، و قبلاً نیز به مأموریت‌های محرمانه دیگر نیز رفته بوده است، برای انجام این کار هیچ لزومی نداشت از جهانیان اجازه بگیرد. 

"حسن طاها" افزود، این که می‌گویند برادر من روابط نامشروع داشته و همسر خود را طلاق داده است نیز کذب محض است، زیرا شکاکان می‌توانند هم اکنون با همسر او که به عنوان کارمند مدنی برای سازمان امداد و نوتوانی سازمان ملل (UNRWA) در غزه کار می‌کند، صحبت کنند و دروغ بودن این ادعاها را دریابند. 

"حسن طاها" سپس تأکید کرد: به‌علاوه، ویلاهایی که می‌گویند برادر من خریداری کرده است، همه متعلق به حماس، و نه شخص "ایمن طاها"، است.
 
"حسن طاها" ادامه داد: برادر من مسئول انتقال میلیون‌ها دلار پول به مقامات حماس برای کمک به مردم محاصره شده و تحت فشار ما بوده است. وی افزود: هرچند ایمن طاها این پول‌ها را در مقابل دید دوربین‌ها (ی خبرنگاران) به مقامات حماس نمی‌داد، سرمنشاء تمامی منابعی که این پول‌ها را کمک کرده‌اند و همچنین تمامی مقاماتی که این پول‌ها تحویل آنان داده شده است، کاملاً مشخص است. وی افزود: اینگونه اتهامات و شایعات از سوی کسانی در حماس مطرح می‌شود که به موفقیت‌های چشمگیر برادر من حسادت می‌ورزند. 

"حسن طاها" در پایان این پیام ویدیویی گفت: حماس با چالش‌های فراوانی از خارج روبرو است، ولی این بسیار تأسف بار است که حماس از درون خودش تحلیل برود و فرسایش یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.