سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير كل دفتر طرح و برنامه و بودجه سازمان قضايي نيرو هاي مسلح خبر داد:

راه اندازي سامانه اتو ماسيون مالي سازمان نيرو هاي مسلح از سال آينده در استان هاي كشور

مدير كل دفتر طرح و برنامه و بودجه سازمان نيروهاي مسلح از راه اندازي سامانه اتوماسيون مالي در سال آينده در تمام استان هاي كشور خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان قضايي ،فرهاد نصيري مدير كل دفتر طرح و برنامه و بودجه سازمان قضايي نيرو هاي مسلح گفت:با راه اندازي سامانه اتوماسيون مالي، صدور الكترونيكي فيش حقوقي و احكام كارگزيني و تشكيل ميز الكترونيكي گام هاي مهم ديگري در تشكيل سازمان الكترونيك در سازمان قضايي نيروهاي مسلح برداشته شد.
جلوگيري از اشتباه در تنظيم اسناد مهمترين مزاياي سامانه اتومسيون مالي
مديركل دفتر طرح و برنامه و بودجه سازمان قضايي نيروهاي مسلح با بيان اين كه اتوماسيون مالي از ارکان اصلی مكانيزاسيون هر سازمانی است كه نيازهای بخش هاي مالي را پشتيباني مي كند، گفت: سامانه اتوماسيون مالي سازمان قضايي نيروهاي مسلح نيز بر همين مبنا داراي زیر سیستم های حسابداري دولتي نظیر؛ دفترداري، رسيدگي، صدور سند، دریافت و پرداخت ، انبار و کالا، اموال و دارایی ثابت، حقوق و دستمزد و... است.
  با بيان اين كه اين سامانه تسهيلات قابل ملاحظه اي را در اختيار ذي حسابان قرار مي دهد، گفت: اطلاعات اموال و دارايي هاي ثابت سازمان به صورت متمركز در اين سامانه ثبت شده و گزارش های حسابداری و مالی معتبر در هر لحظه جهت مدیران و تصمیم سازان سازمان ارائه مي شود.
وي افزود: بر همين اساس ذي حساب مي تواند در پايان هر روز اداري گزارش به روز و مشروحي از وضعيت اموال و دارايي هاي ثابت سازمان، خريدهاي انجام شده، خروج دارايي ها، ليست حساب‏ها به همراه گردش و مانده به تفکيک حساب، صورت وضعیت مالی به تفکیک هر یک از طرح های جاری و سرمایه ای را داشته باشد.
نصيري، ارائه عملکرد سالانه بودجه اعتبارات جاری و تملک دارایی، گزارش تفریغ بودجه، گزارش هاي دفتر روزنامه، کل، معين و تفصيلی در محدوده زمانی دلخواه، گزارش فصول مواد هزینه به صورت تجمعی، گزارش هر برنامه به تفکیک فصول و مواد هزینه در ارتباط با حساب دلخواه و امکان طراحی و تعريف گزارش هاي جديد مالی را از ديگر قابليت هاي اين سامانه برشمرد است.
وي افزايش سرعت و جلوگيري از اشتباه در تنظيم اسناد مالي، مقايسه اطلاعات هر سرفصل مالي و امكان استفاده از بايگاني الكترونيك را از مهمترين مزاياي اين سامانه عنوان كرد و افزود: اين سامانه امكان نگهداري دفاتر و اسناد اعتبارات جاری و تملک دارایی سرمایه ای، اطلاعات دوره هاي مالي مختلف سازمان، امكان تعريف سرفصل هاي ثابت مالي در پنج سطح و تعريف پيش فرض كليه حساب هاي متعارف حسابداری مطابق با سرفصل های وزارت اقتصاد و دارایی را فراهم مي آورد.
مديركل دفتر طرح و برنامه و بودجه سازمان قضايي نيروهاي مسلح خاطر نشان كرد: اين سامانه در سازمان تهران به بهره برداري رسيده و در ساير استان ها نيز از ابتداي سال آينده راه اندازي خواهد شد و از ابتداي سال 1391 كليه امورات مالي سازمان از طريق اين سامانه اجرا خواهد شد.
صدور الكترونيكي فيش حقوقي و احكام كارگزيني
مديركل دفتر طرح و برنامه و بودجه سازمان قضايي نيروهاي مسلح همچنين از صدور الكترونيكي فيش حقوقي و احكام كارگزيني كاركنان اين سازمان خبر داد و گفت: كليه كاركنان از اين پس مي توانند با مراجعه به آدرسي و درج شماره پرونده كارگزيني به عنوان شناسه كاربري و كدملي به عنوان رمز عبور، فيش حقوقي و حكم كارگزيني خود را مشاهده و پرينت بگيرند.
نصيري ادامه داد:اين اقدام نه تنها موجب تسريع و سهولت كار شده بلكه هزينه هاي جانبي شامل كاغذ، چاپ، نيروي انساني، نقل و انتقال و غيره را نيز كاهش مي دهد.
تشكيل ميز كار الكترونيكي براي هر كارمند
مديركل دفتر طرح و برنامه و بودجه سازمان قضايي نيروهاي مسلح همچنين از تشكيل ميزكار الكترونيكي براي هر كارمند خبر داد و گفت: در مرحله اول كاركنان مي توانند درخواست مرخصي و احكام مأموريت روزانه و ساعتي خود را از طريق اين سامانه ارسال كنند.
وي افزود: در حال حاضر بخشي از امور مرخصي و مأموريت كه از طريق اتوماسيون اداري ارسال مي شود، در كارگزيني و امورمالي ثبت مي شود كه با راه اندازي اين سيستم از دوباره كاري جلوگيري به عمل خواهد آمد و عمليات به صورت يكپارچه انجام مي شود.
نصيري گفت:به مرور زمان امكانات ديگري هم در اين سامانه تعريف خواهد شد تا امورات اداري كاركنان با سهولت بيشتري انجام شود.

مديركل دفتر طرح و برنامه و بودجه سازمان قضايي نيروهاي مسلح همچنين با اشاره به ارتقاي سامانه اتوماسيون اداري اين سازمان گفت: در راستاي رفع اشكالات و سهولت در استفاده كاربران، نسخه ششم اين نرم افزار در سازمان قضايي مورد بهره برداري قرار گرفت البته نصب و راه اندازي اين سامانه موجب اختلال چند روزه در عملكرد آن شد كه با تلاش همكاران اداره رايانه اين مشكل هم اكنون رفع شده است .
افزايش كارآيي سازمان قضايي نيرو هاي مسلح با ايجاد سازمان الكترونيك
مديركل دفتر طرح و برنامه و بودجه درباره خصوصيات سازمان الکترونيک سازمان قضايي نيروهاي مسلح اظهار داشت: سازمان الكترونيك بخش قابل توجهي از نيازهاي مالي و اداري سازمان را در بخش هاي بودجه، اعتبارات، حسابداري، ذي حسابي، خزانه داري، کارگزيني، پرداخت حقوق، تدارکات و انبار و کالا، دارايي هاي ثابت، بايگاني و ساماندهي کليه اسناد سازماني ، دبيرخانه و اتوماسيون سازماني پوشش مي دهد.
نصيري به ويژگي هاي مهم سازمان الكترونيك اشاره كرد و افزود: جامعيت، گردش اطلاعات به صورت مجازي در زمان كوتاه با ضريب امنيتي مناسب، كاهش هزينه هاي اداري، برخورداري از بانك اطلاعاتي يكپارچه و جلوگيري از تناقضات آماري از مهمترين ويژگي هاي سازمان الكترونيك است.
وي افزود:اين سازمان مجازي، فرصت منحصر به فردي در اختيار مديريت سازمان قرار خواهد داد تا بتواند ضمن بهينه کردن عمليات مالي و اداري را به صورت سيستماتيک فراهم سازد و کارايي سازمان را تا حد قابل توجهي بهبود بخشد.


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.