سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

یک میلیون واحد صنفی کشور فاقد شناسنامه هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایلام گفت: یک میلیون واحد صنفی در کشور فاقد شناسنامه هستند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی یزدانی ورزنه دیروز در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اظهار کرد: سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که از این شمار دو میلیون دارای شناسنامه هستند.
وی افزود: قوانین و مقرراتی که مانع توسعه و سرمایه گذاری در بخش های صنعت، معدن و تجارت اند، باید شناسایی و به مزارتخانه منعکس شده تا در سریع ترین زمان ممکن اصلاح شوند.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت یادآور شد: این وزارتخانه در دوره مدیریتی جدید استفاده از توان کارشناسی و تخصصی تمامی نیروها فارغ از گرایش های سیاسی و حزبی را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده و انتصاب مدیران نیز با در نظر گرفتن اصول سلامت، کارآمدی، هم افزایی با تشکل های صنفی، همراهی با سیاست های دولت و ارتباط دو سویه با سایر قوا صورت می گیرد.
یزدانی تاکید کرد: همکاری مجلس، دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی نقش تعیین کننده ای در اجرای موفق برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.
وی در ادامه به وضعیت بخش صنعت، معدن و تجارت استان ایلام پرداخت و بیان کرد: این استان نیم درصد جواز تاسیس واحدهای صنعتی کشور را در اختیار دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین سهم این استان را در صدور پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی 7 درصد، اشتغال در بخش صنعت 4 درصد، سرمایه گذاری صنعتی 3 درصد ، مجوز بهره برداری چهار درصد و گواهی کشف 2/4 درصد عنوان کرد.
یزدانی اضافه کرد: مشکلات بخش صنعت و تجارت ایلام مجزای از نارسایی های سایر مناطق کشور نیست.
وی گفت: مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام باید مشکلات واحدهای صنعتی و تجاری را بطور مستمر و هفتگی شناسایی و رصد کرده و با برنامه ریزی مناسب در راستای رفع این معضلات حرکت کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: استان ایلام در زمینه توسعه صنعت فرش بافی و صادرات سیمان دارای مزیت نسبی است که می توان از این ظرفیت ها با توجه به وجود مرز گسترده با کشور عراق برای رونق اقتصادی منطقه و اشتغال جوانان جویای کار بهره برد.
یزدانی ادامه داد: مدیران این وزارتخانه باید ارتباط دو سویه و تنگاتنگی با رسانه ها داشته و از نقدهای دلسوزانه و ارائه راهکارهای مثبت هراسی نداشته باشند.
در پایان این آیین ضمن قدردانی از خدمات ˈعلی مهدویˈ ، ˈیارالله نصیریˈ به عنوان رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام معرفی شد./
 
 
 
 انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.