سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

تاکید وزیر علوم بر نقش موثر خیران در ساخت مراکز دانشگاهی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت :خیران در ایجاد زیر ساخت های دانشگاهی و ساخت بناهای علمی کشور خدمات زیادی را انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، رضا فرجی دانا در سفر به سیرجان و در حاشیه افتتاح ساختمان آموزشی دانشگاه صنعتی این شهرستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان از تاسیس بنیادهای دانشگاهی با هدف ساماندهی خیران این وزارتخانه خبرداد واقدام مردم سیرجان را در تاسیس این بنیاد ستود.

وی افزود : دانشگاه صنعتی سیرجان در استان نوپاست و با تشکیل آزمایشگاهها و کارگاهها که مدتی به طول می انجامد، به استاندارد مورد نظر آموزش عالی خواهد رسید .

فرجی دانا تصریح کرد : با توجه به تعداد زیاد دانش آموختگان در کشور و سیرجان، مشکلی برای جذب استاد و افزایش هیات علمی این دانشگاه نداریم.

در مراسم افتتاح ساختمان آموزشی دانشگاه صنعتی سیرجان محمد باقر رهنما رییس این دانشگاه اعلام کرد : ساختمان آموزشی این دانشگاه با زیربنای 3 هزارو 600 متر مربع با اعتبار 19 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دانشگاه سیرجان در مدت 2سال ساخته شده است .

همچنین با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عملیات اجرایی ساخت دو دانشکده در هما شهر بخش پاریز سیرجان آغاز شد .

رییس دانشگاه صنعتی سیرجان خاطرنشان کرد : دو دانشکده هماشهر نیز که زیر نظر این دانشگاه اداره می شوند، با زیربنای 10 هزارمترمربع در مدت 2سال سال ساخته خواهند شد.

محمد باقر رهنما تصریح کرد : هزینه ساخت این دانشگاه به مبلغ 100 میلیارد ریال را نیکوکار سیرجانی، "حاج حسن همایی" پرداخت کرده است.

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در سیرجان حاکیست:نماینده مردم شهرستانهای سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه در نزدیکی شهرستان سیرجان دو معدن سنگ آهن گل گهر و مس سرچشمه قرار دارد، افزود : با توجه به این ظرفیتها، شهرستان سیرجان نیازمند 20 هزار دانش آموخته رشته های مختلف معدنی تا سال 1398است.

شهبازحسن پور گفت : براساس قانون هرمیزان که خیران برای ساخت دانشگاهها کمک کنند، به همان میزان دولت باید هزینه کند، این در حالی است که خیران سیرجانی بیش از 50 درصد به مراکز دانشگاهی کمک کرده اند ،لذا درصورتیکه دولت هم سهم خود را پرداخت کند همه مشکلات دانشگاهی این شهرستان و نیز کمبودها حل می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان از "حاج حسن همایی" نیکوکار سیرجانی تجلیل کرد./


برچسب ها: وزیر ، علوم ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.