سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر مقامات مصری به مسکو ؛‌ نمایش سیاست خارجی جدید قاهره

تحلیلگر مسایل سیاسی در قاهره، تاکید کرد سفر وزرای امور خارجه و دفاع مصر به روسیه نشانه تغییر در سیاست خارجی قاهره است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌محمد ابوالفضل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، درباره سفر وزرای امور خارجه و دفاع مصر به روسیه گفت: قرار است در این سفر قراردادهای نظامی و اقتصادی بین دو کشور امضا شود. این سفر در واقع در پاسخ به سفر تاریخی ماه نوامبر گذشته وزرای امور خارجه و دفاع روسیه به قاهره است. سفر نبیل فهمی و عبدالفتاح السیسی به مسکو ثابت می کند مصر سیاست خارجی، منطقه ای و بین المللی جدیدی را در پیش گرفته است.

این سیاست مبتنی بر حمله و نه دفاع است. مصر به تلاش بعضی کشورها برای در محاصره قرار دادن قاهره پاسخ می دهد. آمریکا چند ماه پیش تصمیم گرفت کمک های نظامی به قاهره را به حال تعلیق درآورد. مصر می خواهد با نزدیک شدن به روسیه بر استقلال و حاکمیت ملی خود تاکید کند و قدرت مانور بیشتری به دست آورد. 

ابوالفضل افزود: مقامات مصری در سخنان خود تاکید می کنند که روابط با آمریکا راهبردی است و روابط با روسیه و چین نمی تواند جایگزین آن باشد. روابط قاهره با مسکو به معنای دشمنی با واشنگتن نیست، بلکه مصر می خواهد در روابط خارجی خود توازن ایجاد کند. مصر در زمینه اقتصادی و امنیتی در شرایط دشواری قرار دارد. 

وی خاطر نشان کرد: بدون شک دو طرف در این سفر درباره پرونده های مختلف سیاسی گفتگو خواهند کرد. دو کشور می توانند درباره مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی با یکدیگر همکاری کنند. عمرو موسی روز گذشته پس از دیدار با عبدالفتاح السیسی از قطعی شدن تصمیم السیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر داد. 

سفر السیسی به مسکو هم می تواند تلاشی برای سازماندهی اوضاع سیاسی و نظامی پیش از اعلام رسمی نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری باشد.


انتهای پیام / 
برچسب ها: قاهره ، مسکو ، سیاست ، خارجی ، نمایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.