سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حزب‌الله از خون و پوست لبنان است / ایران همیشه از حزب‌الله حمایت خواهد کرد

فرماندار تهران در واکنش به سخنان اخیر سخنگوی کاخ سفید در مورد حزب‌الله لبنان گفت: از آنجایی که حزب‌الله در دولت و مجلس لبنان حضور داشته و بخشی از این کشور است از حزب‌الله حمایت خواهیم کرد.

عیسی فرهادی فرماندار تهران در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات سخیف سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه ایران باید از حمایت از تروریست‌ها از جمله حزب‌الله لبنان! دست بردارد در غیر این صورت ایران را تحریم خواهیم کرد، گفت:‌ حزب‌الله در پوست و خون لبنان بوده و این مردم لبنان هستند که تعیین می‌کنند حزب‌الله تروریست است یا خیر.  
 
وی تصریح کرد:‌ ما از حزب‌الله لبنان حمایت خواهیم کرد همان‌گونه که آنها از ما حمایت می‌کنند.  
 
فرماندار تهران اظهار داشت: ما با لبنان روابط سیاسی، تجاری و ... داریم و از انجایی که حزب‌الله جزئی از بدنه لبنان بوده و در دولت و مجلس این کشور حضور دارد طبیعتا از حزب‌الله نیز حمایت خواهیم کرد.  
 
فرهادی تاکید کرد: اظهار نظر منفی در مورد روابط ایران با لبنان و سایر کشورها محکوم بوده و این مردم ایران هستند که تصمیم خواهند گرفت از چه کسی حمایت کنند.  
 
وی در ادامه بیان داشت:‌ جمهوری اسلامی ایران در موضوع انرژی هسته‌ای همواره به قوانین بین‌المللی پایبند بوده و طبیعتا برای عملیاتی کردن تصمیمات خود نیاز به اجازه آمریکا ندارد.  
 
اضافه می‌شود؛ جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی سخیف مدعی شده بود؛ ایران باید از حمایت از تروریست از جمله حزب‌الله لبنان! دست بردارد. 

محمد نهاوندیان رئیس دفتر نهاد ریاست‌جمهوری نیز در این باره به خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران گفت: ایران در طول این 35 سال به صورت عملی ثابت کرده که نسبت به آرمان‌های اصیل انقلاب و نسبت به حمایت از حق صادق است.
 
وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران در عمل این موضوع را نشان داده است گفت: برخی‌ حرف‌ها و تهدیدهای توخالی هرگز این ملت را نترسانده و به انفعال نکشیده است.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما در این مرحله که حقوق ملت ایران را از طریق مذاکره دنبال می‌کنیم نیز همانند مرحله دفاع مقدس حرف‌های توخالی به انفعال نمی‌نشینیم.  
 
وی تاکید کرد: مسیر محکمی را ملت ایران دنبال می‌کنند با ارائه منطق باعث جلب قلوب مردم در سراسر جهان شده و این مسیر با گام‌های محکم پیش خواهد رفت.
 
نهاوندیان مجددا تاکید کرد: برخی حرف‌هایی که مصرف داخلی دارد نمی‌تواند ملت ایران را از عزم خویش مایوس کند.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که موضع دولت یازدهم در قبال حزب الله لبنان نسبت به دولت‌های قبل تغییر کرده است گفت: مواضع دولت برخواسته از مواضع ملت است مگر مواضع ملت تغییر کرده است که مواضع دولت تغییر کند؟
 
ناگفته نماند؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در پی این اظهارات سخیف جی کارنی به باشگاه خبرنگاران گفتحزب‌الله نه فقط یک سازمان تروریستی نیست بلکه بخشی از حاکمیت لبنان به شمار می‌رود چرا که در مجلس دولت این کشور حضور دارد.

وی افزود: تروریست‌ خواندن حزب‌الله اهانت به ملت لبنان است.

نماینده مردم بروجرد ادامه داد: آمریکا باید بداند ما با استفاده از همه ظرفیت‌های خود به حمایت از حزب‌الله لبنان ادامه خواهیم داد.

بروجردی تاکید کرد: تهدید به تحریم هیچ گونه تاثیری در تصمیم ایران بر حمایت از حزب‌الله لبنان نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: فرهادی ، فرماندار ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
امیرعلی
۰۳:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
مامردم ایران همیشه ازحزب الله حمایت خواهیم کرد......الهم عجل لولیک الفرج
کوروش
۰۰:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
سید حسن نصرالله امید تمام ازادگان جهان هست و ملت ایران حزب الله لبنان را از خودش می داند و به روح شهدایش مثل عماد مغنیه درود می فرستد و مقاومت را ایران اسلامی در22 بهمن92 نشان داد و زنده باد. حز ب الله و مرگ بر امریکا و اسراییل و نوکرشان سعودیها.
داود
۲۰:۴۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
درود بر حزب الله ، مرگ بر آمریکا و اسرائیل .
محسن
۱۶:۵۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
درود خدا بر سید حسن نصرالله و مجاهدین حزب الله. هیهات منه ذله