سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس شورای عالی استانها :

در پی ارتقاء جایگاه شوراها در سازمان ها هستیم

رییس شورای عالی استان ها سه دوره فعالیت این نهاد را مثمر ثمر دانست و افزود: آینده خوبی برای ارتقاء جایگاه شوراها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها در دومین اجلاس عمومی شورای عالی گفت: شوراها در دوران های گذشته با توجه به جایگاهی که دارند می توانند خودشان را تثبیت کنند.  

وی افزود: باتوجه به اینکه شوراها هم اکنون به رسالت واقعی خود در قانون اساسی نرسیده اند افزود: اما این نهاد جایگاهی رو به جلو دارد و همان طور که در سه دوره گذشته شاهد بودیم شوراها اقدامات مناسبی انجام داده اند. و به عنوان یکی از ارکان مهم در جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده اند و با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید در پی بهای بیش از پیش به شوراها است امیدواریم بتوانیم راهی در خور این نهاد را در  پیش بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: شوراها یکی از ارکان تصمیم گیری هستند و مردم ازاین نهاد نمی توانند نهادی را تفکیک کنند. برای مثال بهداشت ودرمان مردم به شوراها ربطی ندارد اما آنها از این نهاد انتظار دارند. چمران با بیان این که مردم برای رفع بسیاری از مشکلات به شوراها مراجعه می کنند و انتظار دارند مشکلاتشان به دست شوراها حل و فصل شود خاطر نشان کرد: بنابر اصل 100 قانون اساسی می توان با یک مدیریت یکپارچه شهری شوراها به جایگاه خود دست یابند. آنهم به این دلیل که شوراها جزئی از نظام هستند.

وی خاطرنشان کرد: براساس بند 71 شوراها وظیفه ما رسیدگی به امور اولیه مردم نیست اما با بررسی مسایل کشوری و افزایش وظایف و اختیارات می توان بیش از پیش در مدیریت شهری و توجه به نیاز مردم اقدام کرد. 

رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه بعضی از سازمانها ازفعالیت شوراها راضی نیستند ازنهادهای گوناگون خواست بیش از پیش فعالیت این نهادها را مورد بازبینی قرار دهند خاطرنشان کرد: هم اکنون 1084 شهر در کشور وجود دارد که شوراها و شهرداریها به حمایت و هدایت شهرها می پردازند.

رییس شورای عالی استانها گفت: جایگاه شورای عالی استانها و شوراها آنطور که باید و شاید در بین دستگاه های دولتی جا نیافتاده است و این نهادها با گذشت 14 سال از فعالیت شوراها ناآگاه هستند که این اغماض با توجه به سه دوره تجربه خوب و ارزنده آنها غیرقابل درک است. 

چمران فعالیت شوراها را درحد جایگاه عملی دانست نه اداری و با بیان اینکه در بحران مازندران شوراها دوش به دوش دیگر اعضا و سازمانها به فعالیت پرداختند تأکید کرد: بخشی از فعالیت شوراها نا نوشته است و با اتحاد، انسجام و ایمان و خلوص افراد در این سازمان می توان بیش از پیش به فعالیت آنها توجه داشت.
 
چمران با بیان اینکه حیطه وظایف و اختیارات شوراها در حدی است که طر ح و لوایحی به مجلس ارایه می دهند و در پی فعالیت های بیش از پیش قانونی هستند گفت: برای اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مدیریت شهری و انقلاب فرهنگی لحاظ شود در پی همکاری و همفکری تمام اعضا و دستگاه ها هستیم تا بتوانیم بیش از پیش به مردم خدمتگزاری کنیم. 

انتهای‌پیام/

برچسب ها: شورا ، ارتقا ، جایگاه ، چمران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.