سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: درباره دریافت غرامت از اسرائیل هنوز به نقطه مشخصی نرسیده‌ایم

نخست وزیر ترکیه گفت: مذاکرات درباره دریافت غرامت از اسرائیل بخاطر حمله 31 مه 2010 میلادی به کشتی مرمره آبی ادامه دارد اما هنوز به نقطه مشخصی نرسیده ایم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، رجب طیب اردوغان دیروز پس از دیدار با نخست وزیر اسپانیا در کنفرانس خبری مشترک در آنکارا با اشاره به اینکه نخست وزیر اسرائیل با میانجی گری رئیس جمهور آمریکا از وی درباره حمله به کشتی مرمره آبی عذرخواهی کرد ، گفت : «مرحله نهایی باید به یک پروتکل کتبی منجر شود. چنین توافقاتی نمی تواند شفاهی باشد». وی همچنین پایان محاصره غزه را برای مصالحه ترکیه با اسرائیل ضروری دانست. 

اردوغان گفت :« من امشب تصاویری را مشاهده کردم که نیروهای اسرائیل یک کودک فلسطینی را از ناحیه پا هدف قرار دادند و سپس به دست های وی دستبند زدند و وی را بازداشت کردند. چنین مسائلی همچنان ادامه دارد».

نخست وزیر ترکیه گفت : «در کشتی مرمره آبی هیچکس مسلح نبود اما نظامیان مسلح اسرائیلی در آب های بین المللی بی رحمانه 9 شهروند ترکیه را به شهادت رساندند». 

اردوغان با اشاره به اینکه یکی از کشته شدگان دارای تابعیت دوگانه ترکیه و آمریکا بود ، گفت : « من تصاویر این حمله را به رئیس جمهور آمریکا نشان دادم. اما متاسفانه اوباما هیچ واکنشی نشان نداد. گویا زمانی که پای اسرائیل در میان باشد ، اوضاع تفاوت می کند».


انتهای پیام  /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
آخه یکی نیست به این مردک بگه تو هنوزم داری با اسرائیل باج میدی مگه ممکنه که اونا به تو غرامت بدهند . پس خودتــــــــــــــــــــــــــی