سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

انقلاب اسلامی زنجیر استعمار غرب و شرق را از پای ملت ایران گشود

دکتر محمود فرهودی در نشستی با عنوان «بررسی جایگاه و عملکرد جامعه پزشکی مشهد در انقلاب اسلامی سال 1357 » که در مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد،گفت: انقلاب اسلامی زنجیر استعمار غرب و شرق را از پای ملت ایران گشود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، وی از جمله پزشکان مبارز انقلابی مشهد است که افتخار حضور در محضر امام خمینی(ره) را در سال 61 به همراه آیت الله واعظ طبسی و دکتر محمد مهدی اعتمادی داشته است.

در روزهای قبل از بازگشت امام خمینی (ره) به کشور که مبلغان مذهبی در اعتراض به جلوگیری از ورود ایشان در مسجد دانشگاه تهران تحصن داشتند، وی علیه دولت مزدور بختیار سخنرانی کرده است و در زمان ورود امام در معیت آیت الله خامنه ای به استقبال ایشان در فرودگاه مهر آباد رفته و چند روزی در مدرسه رفاه و علوی تهران، محل اقامت اولیه حضرت امام نیز افتخار حضور داشته است.

فرهودی گفت: نام امام خمینی(ره) شخصیت والای مردی را تداعی می کند که متوکل و متوسل الی الله و منادی احکام الهی قرآن مجید در زمان است و با قصد نجات امت اسلام و با توکل به خدا حرکتش را آغاز کرد.

وی در بیان خاطرات خود از دیدار امام اظهار داشت: در وجود و کلمات پربار و در حنجره امام بلندگویی را می دیدیم که ندای سروش الهی را در زمان منعکس کرده و خواهد کرد.

وی امام خمینی(ره) را دارای مظهری جهانی و آیینه تمام نمای یک مسلمان معتقد و دارای نبوغ الهی توصیف کرد که برخاسته از متن قرآن بود و موجب انعکاس گرمای حیات بخش اسلام در میهن اسلامی و جهان شد.

این پزشک انقلابی افزود: سخنان امام با این که در ترکیب ساده و قابل فهم برای همه مردم بیان می شد، اما از نظر محتوا دارای عمق خاص بود و جذب دل ها می شد. صلابت سخنان او دل مستکبران و امپریالیزم و صهیونیزم را به لرزه در می آورد و قلب مسلمانان حقیقی را شاد می کرد.

فرهودی گفت: به فرمان امام در روز 22 بهمن مردم به خیابان ها ریختند و حکومت نظامی را شکستند و پیروزی نهایی انقلاب را در یوم الله 22 بهمن 1357 به ثبت رساندند.

وی در پایان بیان خاطرات خود در این جلسه تاکید کرد: سعی کنیم با کوشش و خلاقیت و جهت دادن به استعدادهای جوانان کشور در دانشگاه ها و مراکز تعلیم و تربیت در بعد علمی، صنعتی، کشاورزی و نظامی نیز به خودکفایی هر چه بیشتر نزدیک شویم و پایه های استقلال میهن اسلامی مان را هر چه محکم تر سازیم./

برچسب ها: انقلاب ، زنجیره ، استعمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.