سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

غرب دچار اشتباه در محاسبه است/ تهدیدها بر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود

یک کارشناس رسانه‌‌های بین‌الملل گفت: یکی از رویدادهای بزرگ ایران راهپیمایی 22 بهمن امسال بود که در همه رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد و نشان داد که تصویری که غرب از ایران دارد تصویری مخدوش و دچار اشتباه در محاسبه است و مردم همچنان از انقلاب حمایت می‌کنند.

"حسن عابدینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بازتاب راهپیمایی عظیم 22 بهمن امسال در رسانه‌های بین‌الملل، گفت: راهپیمایی 22 بهمن در همه رسانه‌های بین‌الملل و منطقه بازتاب خوبی داشت و دلیل آن میزان مشارکت مردمی به صورت میلیونی بود.   
 
وی ادامه داد: تاثیری که ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی و منطقه‌ای دارد و هم‌چنین ویژگی استثنا بودن انقلاب ایران که از سایر انقلاب‌ها باعث شد که این راهپیمایی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته باشد زیرا با گذشت 35 سال از این انقلاب مردم هم چنان در صحنه حضور دارند.   
 
این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل تصریح کرد: در انقلاب کبیر فرانسه و اکتبر روسیه دیدیم مردم فقط در یکی دو سال اول در صحنه حضور داشتند و پس از آن یک نشست رسمی برگزار می‌شود که دولت‌ها متولی آن هستند در صورتی که در ایران متولی برگزاری این جشن پیروزی مردم هستند.   
 
عابدینی افزود: امسال راهپیمایی 22 بهمن یک ویژگی خاصی داشت و دلیل آن این است که جمهوری اسلامی طی دو ماه گذشته از سوی مقامات آمریکایی تهدید شده و گاها با ادبیاتی بی‌ادبانه مورد خطاب قرار می‌گرفت در نتیجه باعث شد مردم حضور گسترده‌تری داشته باشند و همه گروه‌ها و سلایق نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و وحدت ملی خود را با حضور در راهپیمایی اعلام کردند.
 
وی تاکید کرد: بحث مذاکرات هسته‌ای پیش رو بر اهمیت میزان مشارکت مردمی افزود.
 
این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل با اشاره به بازتاب این راهپیمایی در رسانه‌های بیگانه اظهار داشت: اهمیت این راهپیمایی باعث شد تا رسانه‌های بیگانه مجبور شوند آن را در قاب رسانه‌ای خود قرار دهند و رویترز تصویری و APTv به صورت مستقیم پوشش خبری این راهپیمایی را در اختیار شبکه‌های بین‌المللی قرار دادند.
 
عابدینی در ادامه افزود: سایر شبکه‌ها مانند المنار لبنان، المیادین و الجزیره  به صورت مستقیم سخنرانی رئیس‌جمهور را پوشش دادند و برخی رسانه‌های دیگر هم چون اسکای‌نیوز، یورونیوز، بی‌بی‌سی، سی ان ان، سی سی تی وی چین و راشیا تودی... بخش‌هایی از راهپیمایی و سخنرانی رئیس‌جمهور را پوشش داده و هم چنین 250 خبرنگار خارجی در تهران برای بنگاه‌های خبری خود به تهیه خبر و گزارش پرداختند.
 
این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: یکی از رویدادهای بزرگ ایران راهپیمایی 22 بهمن امسال بود که در همه رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد و نشان داد که تصویری که غرب از ایران دارد تصویری مخدوش و دچار اشتباه در محاسبه است و مردم همچنان از انقلاب حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهمن ، ایران ، ملت ، تاثیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.