سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

یک کرمانی قهرمان پژوهش تالابهای کشور

محمدابراهیم صحتی ثابت، به عنوان قهرمان پژوهش تالابها در سال 92 از استان کرمان انتخاب شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان وبنا به اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امسال در روز جهانی تالابها، کارشناس مسئول نظارت بر امور حیات وحش این اداره کل، به عنوان قهرمان تالابها در بخش پژوهش انتخاب شد .

برمبنای این گزارش،این مراسم در راستای شناسایی، جمع آوری و طبقه‌بندی تجربیات موفق درزمینه حفاظت بهینه اکوسیستم‌های تالابی و تشویق و گسترش فرهنگ تالابی در کشور، در سه بخش فعالیت‌های تحقیقاتی- مطالعاتی و فعالیت‌های اجرایی و مشارکت مردمی بهمن امسال در تالار اندیشه مجموعه ایل گولی شهرداری تبریز برگزار شد .

محمدابراهیم صحتی ثابت، در14 سال فعالیت خود موفق به انجام فعالیت های گروهی در ارتباط با تالابها و پرندگان تالابی وتهیه 16 مقاله و ارائه در کنفرانس ها و مجلات داخلی و خارجی در ارتباط با حلقه گذاری، تعیین پراکنش جدید برای برخی از گونه ها، رفتار شناسی و بیماری ها در پرندگان شده است.

از مهمترین فعالیتهای وی می توان به همکاری در تهیه گزارش های ملی سرشماری نیمه زمستانه پرندگان مهاجر آبی جمهوری اسلامی ایران طی سالهای 2002، 2003 و 2005 میلادی، همكاري با پرنده‌شناسان هلندي در راستاي شناسايي فون پرندگان استانهاي آذربايجان غربی و شرقی، گيلان، فارس، هرمزگان ، حلقه گذاري پرندگان تالابی ، بررسی و مطالعه برخي از عفونتهاي ويروسي، باكتريايي و انگلي در پرندگان مهاجر آبزي ايران، و غیره اشاره کرد .

همچنین ، وی سه گونه از پرندگان وابسته به محیط های تالابی در استان کرمان از جمله قوی فریاد کش، باکلان کوچک، زردپره تالابی را نخستین بار شناسایی و معرفی کرده است .

این گزارش می افزاید :انجام بررسی های لازم در خصوص امکان سنجی احیای تالاب جازموریان به عنوان یکی از مهمترین زیستگاهها واقع شده در مسیر مهاجرت پرندگان ، شناسایی پرندگان مهاجر زیستگاههای تالابی استان شامل طبیعی و انسان ساخت و همچنین تعیین نوسانات جمعیتی آنها در فصول مختلف سال از تحقیقات در دست اقدام محمدابراهیم صحتی ثابت است.


برچسب ها: قهرمان ، پژوهش ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.