سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متن نهایی پرونده نوروز با امضاء 10 کشور به یونسکو ارسال شد

متن نهایی پرونده نوروز با امضاء 10 کشور با الحاق سه کشور جدید هفته گذشته به یونسکو ارسال شد.

فرهاد نظری مدیر دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: متن نهایی پروژه نوروز به منظور الحاق سه کشور جدید افغانستان، قزاقستان و تاجیکستان پنجم تا هفتم بهمن مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با حضور نمایندگان کشورهای عضو حوزه نوروز مورد تأیید قرار گرفت و مقداری از کشورهای حاضر در این جلسه این متن را امضاء کردند.
 
وی افزود: متن نهایی پرونده نوروز برای امضاء سایر کشورهایی که دراین جلسه حضور نداشته ارسال و تا اینکه هفته گذشته 17 بهمن با تکمیل امضاء تماس 10 کشور حوزه نوروز به دبیرخانه یونسکو در پاریس ارسال شد.
 
نظری تصریح کرد: درحال حاضر هفت کشور ایران، هند، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، پاکستان و قرقیزستان کشورهای حوزه نوروز و عضو این پرونده جهانی هستند که باالحاق سه کشور افغانستان، تاجیکستان و پاکستان به پرونده نوروز به ؟ خواهد رسید.
 
مدیر دفتر شب آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی اظهار داشت: امضاء گرفتن از 10 عضو پرونده نوروز کار مشکل و مهمی بود خوشبختانه با انجام این کار در آبان سال آینده پرونده جدید نوروز به همراه پرونده آئین باران خواهی برای ثبت جهانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.