سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/ مهمترین رویدادهای قضایی شهریور ماه 92

از پرونده سانحه آزادراه قم-تهران تا شكايت آيت‌الله هاشمی از "حميد رسايی"

مهمترين رويدادهای قضا طی شهریورماه 92 شامل نظر "رئيس دستگاه قضا" درباره رسيدگی "سراج" به پرونده "مهدي هاشمی"، حکم پرونده 3 هزار میلیاردی در مرحله اجرا، پرونده سانحه آزادراه قم-تهران، حکم تخلیه ساختمان لادن، عدم تاييد احكام پرونده كهريزك در ديوان عالی كشور، پيگيری شكايت آيت‌الله هاشمی از "حميد رسايی"، پرداخت ديه متوفيان حادثه "درياچه کارون 3" بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهای دستگاه قضا از جمله، نظر "رئيس دستگاه قضا" درباره رسيدگی "سراج" به پرونده "مهدي هاشمی"، حکم پرونده 3 هزار میلیاردی در مرحله اجرا، پرونده سانحه آزادراه قم-تهران، حکم تخلیه ساختمان لادن، عدم تاييد احكام پرونده كهريزك در ديوان عالي كشور، پيگيري شكايت آيت‌الله هاشمی از "حميد رسايي"، پرداخت ديه متوفيان حادثه "درياچه کارون 3" از مهمترین اخبار قضا در شهریور ماه سال 92 بود.
 
** رسالت اصلي همه ما اجراي عدالت در نظام اسلامي است و بايد سعي كنيم اين مهم رعايت و در جامعه اجرا شود چراكه با عدالت مردمان به صلاحيت و كفايت و سامان مي‌رسند و فرمانروايي و مديريت جامعه زماني در جاي خود قرار مي‌گيرد كه برپايه عدالت باشد.

 



 نيامده‌ام موجب ارتقاي وزارت دادگستري شوم/ تلاش مي‌كنم كارگزار عدالت باشم
 
 وزير دادگستري گفت: نيامده‌ام موجب ارتقاي وزارت دادگستري شوم البته اميدواريم اين اتفاق بيفتند، اما مردم از دستگاه قضايي انتظار تحقق عدالت را دارند و بنده تلاش مي‌كنم كارگزار عدالت باشم و عدالت را ارتقا بخشم.
 
**ظرفيت بالاي وزارت دادگستري در شكل دادن مناسبات با كشورها و مجامع بين‌المللي در ارتباط با موضوعات قضايي حقوقي بسيار موثر است.


 

تصدي حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي كمك بزرگي براي قوه قضاييه است
 
حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي گفت: تصدي اين سازمان توسط حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي كمك بسيار بزرگي براي قوه قضاييه است.
 
**اکنون هم قوه قضاییه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظرات و دیدگاه‌هایی دارند و در ارتباط با تفسیرهایی از قانون اساسی هنوز به اجماع نرسیده‌اند، لذا چنانچه مجلس با همکاری قوه قضاییه نظر دیگری در ارتباط با وزارت دادگستری داشته باشد ما اعلام آمادگی می‌کنیم و در این جهت تلاش خواهیم کرد. 




ضرورت اصلاح بودجه احساس می‌شود/با کسري بودجه مواجهيم
 
وزیر دادگستری گفت: اکنون ما با کسری بودجه مواجه هستیم بنابراین تجدیدنظر در بودجه 92 ضروری به نظر می‌رسد.
 
 
**اميدواريم حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي بتواند اصل 160 قانون اساسي را كه در ارتباط با نيازمندي‌هاي روز جامعه است محقق ساخته و با تعامل قواي سه گانه در تحقق سياست‌هاي كنوني نظام توفيق يابد.


 


پورمحمدي بسترساز تحقق عدالت در جامعه خواهد شد/ بختياري موجبات ارتقاي وزارت دادگستري را فراهم كرد
 
قائم مقام وزير دادگستري گفت: حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي نقش پشتيباني در برقراري عدالت در جامعه را دارد و تحقق اين هدف براي وي در اولويت است اميدواريم كه با تجربه‌اي كه در حوزه‌هاي استراتژيك دارند بتوانند بسترساز تحقق عدالت در جامعه شوند.
 
**"حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدی" وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز به صورت سرزده از سازمان تعزیرات حکومتی کشور بازدید کرد.

 




بازدید سرزده پورمحمدی از سازمان تعزیرات حکومتي
 
وزیر دادگستری صبح امروز به طور سرزده از سازمان تعزیرات حکومتی بازدید کرد.
 
 
**تلاش ما باید در جهت حذف دست‌های ناسالم، روابط ناسالم، ارتقاء تلاش‌های سازنده و خلاق و کمک به استعدادهایی باشد که قصد بارور کردن محیط اقتصاد کشور را دارند و این بخش مهمی از وظایفی است که برعهده سازمان تعزیرات حکومتی است.


روند تحول سازمان تعزیرات حکومتی را مثبت ارزیابی می‌کنم/هنر تعزيرات ایجاد بازار سالم و کاهش بستر تخلف است
 
وزیر دادگستری صبح امروز طی بازدید از سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با معاونان اين سازمان ديدار و گفتگو کرد.

**پرونده "هاشمي"بستگي به نظر آيت‌الله آملي لاريجاني دارد؛ سراج قاضي است اما با توجه به اينكه به سمت رئيس بازرسي کل كشور منصوب شده و از قضاوت بيرون نرفته است، اين مسئله به نظر رياست محترم قوه قضاييه بستگي دارد.




نظر "رئيس دستگاه قضا" درباره رسيدگي "سراج" به پرونده "مهدي هاشمي"


معاون اول قوه قضائيه با اشاره به پرونده "مهدي هاشمي" گفت: گزارشي كه مجلس شوراي اسلامي تهيه كرده‌ است به رياست قوه قضاييه و به مركز قضايي مربوطه ارسال شده و اين پرونده در مرجع قضايي مربوطه در حال رسيدگي است.


**دادستان کل کشور در مراسم توديع "ناصر سراج" و معارفه "مرتضي بختياري" که در کاخ دادگستري برگزار شد با سپاس و تشکر از دو مدير دلسوز نامبرده گفت: قوه قضائيه به عنوان يک قوه از سه قوه، به دليل جايگاه خود در نظام نقطه اتصالي با مسائل سياسي جامعه، امنيتي، اجتماعي، فرهنگي و دادستاني کل کشور است.





حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای: بختياري جزء مديراني است که انسان به حال او غبطه می‌خورد

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه مرتضي بختياري همه توان خود را در جهت اعتلاي نظام انجام داده است، گفت: بختياري حقيقتا جزء مديراني است که انسان به حال او غبطه خورده، وي فردي مخلص، پاک، دلسوز و وظيفه‌ شناس است که قبول زحمت کرده و انجام وظيفه مي‌‌کند.

** "قاضي سراج" در مراسم توديع و معارفه معاونت امنيتي سياسي دادستاني کل کشور در جمع خبرنگاران گفت: غير از معاون دادستان کل تمام حکم‌هايم به قوت خود باقي است.





حکم پرونده 3 هزار میلیاردی در مرحله اجرا است

قاضی سراج در مراسم توديع و معارفه معاونت امنيتي سياسي دادستاني کل کشور گفت: حکم پرونده 3 هزار میلیاردی صادر شده و در مرحله اجرا است.


**تمام کسانی که به نحوی از انحاء در خصوص این حادثه مسئولیتی داشته باشند بدون هیچ اغماضی و خارج از نوبت به پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.





پرونده سانحه آزادراه قم-تهران بدون نوبت رسیدگی خواهد شد

سخنگوی دستگاه قضا در ارتباط با سانحه آزادراه قم-تهران و کشته و مجروح شدن 83 نفر از هموطنان گفت: تمام کسانی که به نحوی از انحاء در خصوص این حادثه مسئولیتی داشته باشند بدون هیچ اغماضی و خارج از نوبت توسط سه قاضی به پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.

**وزیر سابق دادگستری از تاريخ 26 مرداد ماه،  به دنبال شدت کسالتی که داشت، در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود.فرزند مرتضی بختیاری در اين رابطه گفته بود: فعلا وضعیت جسمی پدرم مناسب نیست.
 




وضعیت جسمی پدرم وخیم‌تر شده است

فرزند وزير سابق دادگستري با بیان اینکه وضعیت جسمی پدرم وخیم‌تر شده است، گفت: وي تحت نظر پزشک قرار دارد و از شب گذشته حال وی وخیم‌تر و به اورژانس بیمارستان منتقل شد.

**ساختمان لادن در نزدیکی ساختمان صدا و سیما در خیابان الوند قرار دارد و تا قبل از استقرار رحیمی، در اختیار رسانه ملی بود. در اواخر دولت دهم این ساختمان از صدا و سیما بازپس گرفته شد و به عنوان ساختمان شماره 2 دانشگاه جامع ایرانیان در اختیار دولت وقت قرار گرفت و پس از پایان دولت، به دفتر محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد تبدیل شد، اما هفته پیش دوباره تحت تملک نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت.



 

حکم تخلیه ساختمان لادن صحيح است و دولت دهم حقي در آن ندارد

يك وكيل دادگستري گفت: حکم تخلیه ساختمان لادن صحيح است و این مسئله نمی‌تواند برای دولت دهم حقي را بوجود آورد و اين دولت حق استفاده از این ساختمان را تنها تا زمانی که در آن فعالیت می‌کرده، داشته است.

**پرونده موسوم به بيمه ايران متشكل از اختلاس در بيمه ايران و استانداري تهران است كه" 78" متهم دارد. رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و استانداری تهران از یکم خرداد ماه سال 91 در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد و پس از يک سال حکم مجازات براي آن‌ها صادر شد.





دادگاه تجديدنظر بيمه ايران تعيين وقت نشده است/ عدم تاييد احكام پرونده كهريزك در ديوان عالي كشور

سرپرست دادگاه‌هاي كيفري استان تهران گفت: بخشي از پرونده بيمه ايران براي رسيدگي مجدد به شعبه 79 ارجاع داده شده و براي اين مهم هنوز تعيين وقت نشده است.

**حميد رسايي نماينده مردم تهران در جريان راي اعتماد به وزراي كابينه دولت يازدهم در نطق خود عناويني را به آيت‌الله هاشمي نسبت داد كه اكنون آيت‌الله هاشمي در اين باره از وي شكايت كرده است و دادستان تهران نيز در حال تحقيق و تفحص در ارتباط با اين مهم است.





پيگيري شكايت آيت‌الله هاشمي از "حميد رسايي"

وكيل خانواده هاشمي گفت: شكايت آيت‌الله هاشمي از حميد رسايي در دادگاه ويژه روحانيت پيگيري خواهد شد.

**در جلساتي كه با وزير سابق نيرو و مديرعامل سد داشتيم به سه نكته در بررسي حادثه سد كارون 3 پرداخته شد که در  نتيجه اين جلسات ديه به بازماندگان اين حادثه به سرعت در حال پرداخت بوده و در جهت تأمين امنيت مردم "بارج‌ها" بازسازي و امكانات براي تردد مردم در تمام طول شبانه روز فراهم شده است.


ديه متوفيان حادثه "درياچه کارون 3" به‌زودي پرداخت مي‌شود






رئيس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به روند بررسي حادثه درياچه کارون 3 از پرداخت سريع ديه متوفيان اين حادثه به بازماندگان آنان در آينده نزديك خبر داد.


**در هفته دولت قرار داريم و مشكلاتي از گذشته و حال پيش روي دولت است، مشكلاتي كه با سوء تدبير دولت گذشته سبب بي‌اعتمادي مردم شده و مخصوصاً مشكلات معيشتي كه خصوصاً براي اقشار ضعيف و كم درآمد جامعه گرفتاري‌هاي زيادي ايجاد نموده كه ان‌شاءالله دولت جديد با تدبير و عقلانيت آن را مرتفع مي‌سازد.




دولت با تدبير و عقلانيت مشكلات جامعه را مرتفع مي‌سازد

جلسه هيات عمومي ديوان عالي كشور به رياست حضرت آيت‌الله محسني‌گركاني و با حضور قضات عالي‌رتبه ديوان برگزار شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، دادگاه ، حکم ، وزیر ، پرونده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.